دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: چلسی در یکی از آسان‌ترین بازی‌هایش در لیگ برتر ساندرلند را با نتیجه 7 بر 2 شکست داد تا علاوه بر حفظ صدرنشینی، تفاضل گلش را هم افزایش دهد.

حتی غیاب 4 بازیکن آفریقایی تاثیری در عملکرد چلسی مقابل تیم بی‌آزار ساندرلند نداشت و آبی‌های لندن در تنها 34 دقیقه توانستند با 4 گل پیش بیفتند. جولیانوبلتی در غیاب میکل در پست هافبک دفاعی نمایش بسیار خوبی داشت و آنلکا با زدن 2 گل و ساختن یک گل دیگر اجازه نداد جای خالی دروگبا احساس شود. آنچلوتی هم در تایید عملکرد خوب مهاجم فرانسوی‌اش می‌گوید: «در گذشته هم بارها بدون دیدیه بازی کردیم و نیکولا خیلی خوب بود. او امروز هم عملکرد بسیار خوبی داشت. او مهاجم فوق‌العاده‌ای است و خوشحالیم که در تیم ماست.» او در تمجید از نمایش چلسی اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم این بهترین نمایش این فصل ما بود. ما تا سوت پایان بسیار خوب بازی کردیم.»

آنچلوتی که در پایان نیمه اول از پیروزی تیمش مطمئن بود، توانست با تعویض اشلی کول و جان ‌تری به آنها استراحت بدهد. او می‌گوید: «شاید گل اشلی بهترین گل بود؛حرکت فوق‌العاده، دریبل فوق‌العاده و گل فوق‌العاده. ولی مچ او روی این گل درد گرفت و برای احتیاط تصمیم گرفتیم او را تعویض کنیم. جان ‌تری مشکلی نداشت ولی این تصمیمی پیشگیرانه بود چون دیگر احتیاجی به او نداشتیم.» استیو بروس سرمربی ساندرلند هم گفت که در 6 هفته اخیر، 10 بازیکن اصلی تیمش را نداشته و امیدوار است با بازگشت آنها وضعیت تیمش بهتر شود.

برباتوف ناجی فرگوسن

پس از تساوی بدون گل در نیمه اول، منچستریونایتد توانست با زدن 3 گل به برنلی به یک پیروزی مهم برسد و 47 امتیازی شود تا همچنان در یک امتیازی چلسی صدرنشین باقی بماند. منچستریونایتد در نیمه اول مقابل هوادارانش ناامیدکننده بود تا اینکه برباتوف با زدن یک گل و ساختن گل دوم برای رونی زمینه‌ساز پیروزی شد. برایان لاوز، سرمربی برنلی در اولین بازی‌اش روی نیمکت این تیم شایسته چنین شکست سنگینی نبود به ویژه اینکه بازیکنانش قبل از گل برباتوف دو موقعیت عالی را از دست دادند. سرآلکس فرگوسن هم اعتراف می‌کند که تیمش خوش‌شانس بوده و اضافه می‌کند نگران وضعیت زانوی برباتوف است که برای خلاص شدن از درد نیاز به جراحی دارد: «شاید نتیجه بازی برای آنها ناعادلانه بود.

بازی عجیبی بود. ما متزلزل بودیم و برنلی موقعیت‌های خوبی را از دست داد که می‌توانست دردسرساز شود. شاید ما کمی عصبی بودیم، ولی من باور داشتم که برباتوف تنها بازیکن ماست که می‌تواند گل بزند. زانوی او درد داشت و می‌توانست بین دو نیمه تعویض شود ولی خودش خواست که در زمین بماند.» مام دیوف، بازیکن تعویضی یونایتد در دقیقه90 سومین گل تیمش را به ثمر رساند. در این بازی ادوین فان‌درسار هم پس از بیماری همسرش برای اولین بار درون دروازه منچستریونایتد ایستاد؛ نکته‌ای که فرگوسن از آن خیلی خوشحال است.

توقف لیورپول در دقیقه 90

لیورپول که با شکست مقابل ردینگ دسته اولی در جام‌حذفی وارد بحران تازه‌ای شده، در خانه استوک هم در دقیقه 90 متوقف شد. لیورپول در غیاب تورس و جرارد مصدوم با گل کرژیاکو، مدافع یونانی‌اش پیش افتاد ولی روبرت هوت آلمانی در آخرین دقیقه توانست گل تساوی را به ثمر برساند. با این وجود تیم بنیتس شایسته پیروزی بود، چرا‌که ضربه سر درک کویت در ثانیه‌های تلف شده به تیر دروازه خورد و در نیمه اول هم داور یک خطای پنالتی روی لوکاس را نادیده گرفت. سرمربی اسپانیایی پس از این تساوی گفت: «داور باید دو پنالتی می‌گرفت که خیلی واضح بودند. این برای ما بسیار ناراحت‌کننده است ولی باید به جلو نگاه کنیم و آماده بازی بعدی باشیم و امیدوارم بتوانیم مثل همین دیدار خوب بازی کنیم.» لیورپول با این تساوی 34 امتیازی شد.

اولین شکست مانچینی

روبرتو مانچینی، سرمربی جدید منچسترسیتی هم سرانجام طعم شکست را چشید و در خانه اورتون آماده با دو گل مغلوب شد. در این بازی روبینیو که در دقیقه نهم جانشین سانتاکروز شده بود، در دقیقه 60 جایش را به شان رایت فیلیپس داد. با این وجود مانچینی تاکید کرد که همچنان روی ستاره برزیلی‌اش حساب می‌کند. بدین‌ترتیب تاتنهام که مقابل هال‌سیتی به تساوی بدون گل رسید، توانست با 38 امتیاز و تفاضل گل بهتر جای منچسترسیتی در رده چهارم را بگیرد.

کد خبر 99704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز