چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: آرسنال پس از دو شکست متوالی مقابل دو مدعی قهرمانی، امشب میزبان لیورپول است و می‌داند دیگر اجازه از دست دادن امتیاز ندارد.

آرسنال که به صدر جدول نزدیک شده بود، با تساوی مقابل آستون‌ویلا و شکست مقابل منچستریونایتد و چلسی در فاصله 9 امتیازی صدر قرار گرفته و در چهارمین بازی دشوارش حق اشتباه ندارد. ونگر پس از شکست در استمفوردبریج گفت که با وجود فاصله زیاد تیمش با چلسی هنوز از قهرمانی ناامید نیست و تا روز آخر به مبارزه ادامه می‌دهد. در آستانه بازی امشب حالا نوبت گائل کلیشی است که حرف‌های مربی‌اش را تکرار کند. مدافع چپ آرسنال معتقد است که بازی مقابل لیورپول می‌تواند شروع دوباره‌ای برای آنها باشد: «باید به تلاش‌مان ادامه بدهیم.

اول از همه با تیم خوب لیورپول بازی داریم. بازی سختی است، ولی باید پیروز شویم چون برای بهترین بودن باید مبارزه کنید. باید بازی به بازی پیش برویم و این از بازی لیورپول شروع می‌شود.» کلیشی ادامه می‌دهد: «قانون ورزش این است که وقتی می‌خواهید بهترین باشید، پس از هر شکست باید سئوال‌های مناسبی برای خودتان و تیم طرح کنید. تنها با تمرین سخت و کمی شانس می‌توان اوضاع را تغییر داد.» کلیشی درباره شکست در استمفوردبریج می‌گوید: «حالا بردن لیگ سخت‌تر شده، ولی باید به مبارزه‌مان ادامه بدهیم. دیدید که هر تیمی می‌تواند امتیاز از دست بدهد.»

از سوی دیگر لیورپول هم که با پیروزی مقابل اورتون 44 امتیازی شد و به رده چهارم صعود کرد، به 3 امتیاز این بازی نیاز دارد. لیورپولی‌ها مصمم به حفظ رتبه چهارم هستند و فاصله 5 امتیازی با آرسنال آنها را امیدوار کرده در صورت پیروزی می‌توانند حتی به رتبه سوم فکر کنند. اما لیورپول در 10 سال اخیر نتوانسته در زمین آرسنال پیروز شود و این نشان از کار سخت مردان بنیتس دارد. علاوه بر این آرسنال توانست در بازی رفت در آنفیلد به پیروزی 2 بر یک برسد.

ولی لیورپول در 7 بازی اخیرش 17 امتیاز گرفته و در چهار بازی اخیر هم گلی دریافت نکرده تا کاراگر امیدوار به پیروزی در ورزشگاه امارات شود: «خیلی مهم است که روحیه خوبی را که به دست آورده‌ایم، حفظ کنیم. آرسنال چند سالی است که به ورزشگاه امارات آمده و فکر نمی‌کنم هنوز در آنجا پیروز شده باشیم. بنابراین باید دیر یا زود این کار را انجام بدهیم و چهارشنبه زمان آن است. ما با روحیه بالایی به آنجا می‌رویم ولی بازی با آرسنال همیشه دشوار است.»

استیون جرارد هم مثل کاراگر معتقد است که پیروزی مقابل اورتون می‌تواند پایه‌ای برای نتایج بهتر بعدی باشد: «بازی در خانه آرسنال همیشه دشوار است، ولی ما در گذشته هم از پیروزی مقابل اورتون به عنوان سکوی پرتاب استفاده کرده‌ایم و دوباره باید این کار را بکنیم. می‌دانیم که هنوز راه زیادی در پیش داریم و می‌خواهیم مطمئن شویم که در پایان فصل جزو چهار تیم برتر خواهیم بود.»

آستون‌ویلا- منچستریونایتد

منچستریونایتد که پس از پیروزی در زمین آرسنال و پیروزی 5 بر صفر شنبه مقابل پورتسموث توانسته رتبه دومش را تثبیت کند، حالا به جبران فاصله دو امتیازی‌اش با چلسی صدرنشین فکر می‌کند. هرچند فردیناند هنوز محروم است و ویدیچ ممکن است به این بازی نرسد، اما بازگشت فان‌درسار توانسته سازمان‌ دفاعی یونایتد را مستحکم‌تر کند. دروازه‌بان 39 ساله هلندی می‌گوید: «ما با فاصله کمی نسبت به چلسی در صدرجدول قرار داریم، بنابراین سه ماه باقیمانده فصل بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

بازی‌های بزرگ زیادی باقی مانده و لیگ قهرمانان هم به زودی شروع می‌شود. خوشبختانه اکثر بازیکنان ما بازگشته‌اند. هنوز سه یا چهار غایب داریم ولی این بهتر از زمانی است که یازده یا دوازده بازیکن ما مصدوم بودند.»اما منچستریونایتد که به دنبال پنجمین پیروزی متوالی در لیگ برتر است می‌داند که در ویلاپارک کار بسیار سختی دارد. ویلا که با 41 امتیاز در رتبه هفتم است، برای کسب رتبه چهارم تلاش می‌کند و در بازی رفت هم موفق شد در اولدترافورد به پیروزی یک بر صفر برسد.

علاوه بر این آستون‌ویلا در پنج بازی این فصل مقابل چهار تیم برتر تنها یک بار شکست خورده. ولی یونایتد که فصل گذشته در این ورزشگاه به تساوی بدون گل رسید از سال 1995 در این ورزشگاه بدون شکست بوده. آستون‌ویلا که در هشت بازی اخیرش بدون شکست بوده توانسته در سه بازی اخیر هم دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

اورتون- چلسی

چلسی هم که با پیروزی مقابل آرسنال با 58 امتیاز به صدرجدول بازگشت، امشب بازی سختی در خانه اورتون دارد. اورتون تنها تیمی است که در این فصل توانسته چلسی را در استمفوردبریج متوقف کند و پس از شکست شنبه مقابل لیورپول مصمم است در این بازی امتیاز بگیرد.

جان‌ تری که یکشنبه در برخورد با پیتر چک مصدوم شد، ظاهرا به این بازی می‌رسد. کاپیتان 29 ساله چلسی پس از بازی از هواداران تیمش به خاطر حمایتی که از او داشتند، تشکر کرد. فیل نویل کاپیتان اورتون هم می‌گوید که آنها نباید ترسی از چلسی داشته باشند: «ما خوب بازی می‌کنیم، اعتماد به نفس زیادی داریم و بازیکنان ما برای این بازی آماده شده‌اند.»

پی‌ینار، هافبک اهل آفریقای جنوبی اورتون که در دقایق پایانی بازی مقابل لیورپول اخراج شد برای این بازی محروم است.

کد خبر 101354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز