همشهری آنلاین: سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی کشورهای برزیل، بحرین، مکزیک، کرواسی، تاجیکستان، فلسطین، روسیه، کره جنوبی، افغانستان، ژاپن و هند از تونل توحید و برج میلاد بازدید کردند

به گزارش سما، در ابتدای این بازدید که روز پنج شنبه صورت گرفت، سفرا و روسای نمایندگی‌های کشورهای مختلف در کارگاه مدیریت پروژه تونل توحید حضور یافتند و در نشستی با حضور مدیران این پروژه شرکت کردند.

در این نشست، دکتر نصر آزادانی، مدیرعامل سازمان فنی و مهندسی شهر تهران با ارائه توضیحاتی پیرامون پروژه تونل توحید گفت : ترافیک یکی از چالش های اصلی مدیریت شهری تهران است ، به طوری که یکی از اولویت های اصلی شهردار تهران از روز نخست کاری است.

وی افزود: در این راستا طی 4 سال گذشته سالیانه به طور متوسط 40 کیلومتر به بزرگراه های تهران افزوده شده است و هر سال 20 تقاطع غیر همسطح در تهران ایجاد شده که معضل تقاطع ها به جهت چراغ راهنمایی حل شد .

نصر آزادانی پروژه تونل توحید را یکی از پروژه های بزرگ شهر تهران دانست و گفت : در مسیر این تونل 7 تقاطع وجود دارد و متوسط زمان عبور از این تقاطع ها 40 دقیقه به طور عادی است .

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث این تونل از 30 ماه پیش آغاز شد ، یادآور شد: در محل مورد نظر گزینه های مختلفی از جمله پل ، تعریض همسطح و تونل مطرح بود که به دلیل ترافیک بسیار زیاد و تاسیسات شهری و بافت تجاری و مسکونی بهترین گزینه احداث تونل تشخیص داده شد.

به گفته مدیرعامل سازمان فنی و مهندسی شهر تهران ، روش اجرا در محیط شهری در این پروژه بزرگ بسیار قابل توجه است. ضمن اینکه تامین فضای لازم برای کار 4 هزار پرسنل به صورت سه شیفت و همچنین 800 دستگاه ماشین آلاتی که فعالیت دارند از دیگر ویژگی های این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه رکورد احداث تونل توحید در کمتر پروژه ای در سطح شهر سابقه دارد ، گفت: این پروژه زمینه ساز مبادله تجربیات بین شهرهای مختلف است و ما علاقه مندیم بتوانیم از تجربیات سایر کشورها و شهرهای جهان در پروژه های دیگر استفاده کنیم.

در ادامه این نشست نصر آزادانی به سوالات فنی تعدادی از سفرا پاسخ گفت.

بر اساس این گزارش بازدیدکنندگان در ادامه با عبور از تونل توحید از نزدیک با این پروژه بزرگ کشور دیدن کردند.

به اساس گزارش خبرنگار سما، سفرای بازدید کننده از تونل با تحسین مهندسان ایرانی در احداث این پروژه بر نقش این پروژه در کاهش ترافیک شهر تهران تاکید کردند.

 سفیر کرواسی در جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از تونل توحید با بیان اینکه من استاد زمین شناسی هستم و ارزیابی من در حوزه فنی است ، گفت : با توجه به تخصصم می توانم به همین جمله بسنده کنم که تونل توحید یک پروژه عالی است.

وی ضمن قدردانی از شهردار تهران به خاطر ساخت چنین تونل بزرگی در تهران ، مهندسان ایرانی را تحسین کرد.

همچنین سفیر کره جنوبی در ایران ، در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار سما گفت: توحید ‌، تونل بسیار بزرگ و خوبی برای عبور ترافیک است و نقش بالایی در کاهش ترافیک تهران دارد.

وی با بیان اینکه در کره جنوبی تونل هایی مشابه توحید داریم گفت: البته تونلهای ما داخل شهر نیست و در خارج از شهر ساخته شده است و ساخت چنین تونل هایی در محیط شهری مشکلات بسیاری دارد ، که شهرداری تهران در این راستا کار بزرگی کرده است.
سفیر روسیه در جمهوری اسلامی در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه تاریخ مدیریت شهری کشور ، با بیان این مطلب گفت: تحتد تاثیر این پروژه شهر تهران قرار گرفتم. زیرا توان و دانش ایرانی سازنده این پروژه بزرگ است.

سفیر روسیه گفت: پروژه تونل توحید از نظر مباحث آماری و دانش فنی بسیار عالی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در شهر مسکو هم با مشکلی به نام ترافیک مواجه هستیم ، خاطرنشان کرد: این بازدید می تواند زمینه مناسبی برای همکاری های دو جانبه میان تهران و مسکو باشد.

سفیر برزیل در جمهوری اسلامی نیز ایران با تحسین کار مهندسان ایرانی در احداث تونل توحید با اشاره به اینکه تحت تاثیر این پروژه بزرگ قرار گرفته گفت: این پروژه می تواند به عنوان یک تجربه ، برای مهندسان برزیلی مطرح باشد.

سالگادو گفت : وی با بیان اینکه این پروژه بسیار جذاب است ، خاطرنشان کرد: این مسئله که تونل توحید توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است ، جذابیت این پروژه بزرگ را دو چندان می کند.

به گفته سفیر برزیل ، تونل توحید طراحی و معماری فوق العاده ای دارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ فنی نمی توانم در مورد این پروژه صحبت کنم ، گفت: ما در کشور مان از نظر بحث عمرانی پیشرفت داشته ایم و این پروژه می تواند به عنوان یک تجربه ، برای مهندسان برزیلی مطرح باشد

سفرا و روسای نمایندگی های سیاسی کشورهای برزیل ، بحرین ، مکزیک ، کرواسی ، تاجیکستان، فلسطین، روسیه، کره جنوبی، افغانستان، ژاپن و هند در ادامه این برنامه از برج میلاد بازدید کردند.

کد خبر 100496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز