مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه شهری: تونل توحید از ایمن‌ترین سازه‌های شهر تهران است.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران ضریب ایمنی تونل توحید در حدی است که شهروندان در پی وقوع حوادث غیرمترقبه مثل زلزله می‌توانند به آنجا پناه ببرند.

به گزارش همشهری، جعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به چرایی سنگین شدن ترافیک در محدوده تونل توحید طی روزهای گذشته گفت: در بخشی از تونل توحید یک دیوار موقت وجود داشت که باید این دیوار، به دیوار نهایی بتنی تبدیل شود به همین دلیل با برداشته شدن دیوار موقت، طبیعی بود که به‌خاطر ایمنی، بخشی از خیابان بسته شود و این مسئله بار ترافیک را در محدوده سنگین کرد اما اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کلیه خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده شوند، شناسایی و جریمه خواهند شد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش تخلفات و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک باشیم.

نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در مبادی ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک که شامل 300 نقطه هستند، در حال انجام است و از سال آینده بر محدوده طرح ترافیک به‌صورت مکانیزه نظارت می‌شود.

زحمات،  نباید زیر پا گذاشته شود

از سوی دیگر، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته برخی رسانه‌ها درخصوص تونل توحید گفت: زحمات زیادی در تونل توحید کشیده شده که نباید به بهانه‌های مختلف این زحمات زیر پا گذاشته شود.

ابوالقاسم رحمانی، مخبر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدیدی که از تونل توحید انجام شد، متوجه شدیم ریزشی در این تونل رخ نداده و اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود، نباید به‌گونه‌ای باشد که زحمات کارکنان این پروژه را زیرسؤال ببرد.

مردم فریب تخریب‌‌ها را نمی‌خورند

عضو هیات رئیسه فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تخریب‌های انجام گرفته علیه تلاش شهرداری در ساخت تونل توحید گفت: مردم بهترین قاضی هستند و هیچگاه فریب چنین تخریب‌هایی را نخواهند خورد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: تخریب‌های رسانه‌ای انجام‌گرفته علیه این پروژه هیچ پایه و اساس درستی ندارد و مردم هم به خوبی این را می‌دانند. وی ادامه داد: ما از این پروژه بازدید داشته‌ایم و بر این اساس می‌گویم که تونل توحید در نهایت ایمنی به بهره‌برداری می‌رسد. تونل توحید هیچ مشکل ایمنی ندارد و ان‌شاءالله با بهره‌برداری از آن مردم خواهند دید که هیچ‌کدام از این حرف‌ها و تخریب‌ها درست نبوده است.

حسین‌نژاد با بیان اینکه دست‌اندرکاران پروژه هیچ نگرانی از این بابت به‌خود راه ندهند، گفت: وقتی تونل توحید در نهایت ایمنی و سلامت به بهره‌برداری برسد، همه این حرف‌ها به فراموشی سپرده خواهد شد.

کد خبر 97457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز