گروه شهری: تونل توحید از مدرن‌ترین سیستم‌های هوشمند نظیر سنسورهای حرارتی، تشخیص دید و آلودگی و... بهره‌مند است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در تونل توحید با توجه به اهمیت ضریب ایمنی، محدودیت سرعت برای تردد خودروها در نظر گرفته خواهد شد، گفت: سرعت سنج‌هایی در ورودی و طول مسیر و خروجی‌های تونل نصب می‌شوند تا رانندگان با حفظ سرعت مجاز زمینه کاهش سوانح و تصادفات را فراهم سازند.

حجت‌الله بهروز افزود: برای افزایش ضریب ایمنی در تونل توحید و کاهش تصادفات و روان‌سازی‌ ترددها، محدودیت سرعت برای تونل توحید پیش‌بینی می‌شود و به همین دلیل سرعت سنج‌هایی در ورودی و طول مسیر و خروجی‌های تونل نصب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به‌دلیل طول زیاد و یکپارچه بودن مسیر در تونل توحید باید از سیستم‌های امنیتی ویژه و مدرن استفاده شود، خاطرنشان کرد: درون تونل همچنین از تابلوهای اطلاع‌رسانی، دوربین‌های نظارت تصویری و تلفن تماس‌های اضطراری استفاده خواهد شد تا ضمن نظارت دقیق بر وضعیت و ترافیک تونل، امکان ارتباط مسئولان با رانندگان خودروهای در حال تردد از تونل فراهم شود.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک در ادامه در مورد سیستم روشنایی تونل توحید نیز گفت: از نظر روشنایی، تونل توحید استانداردهای خاصی را دارا خواهد بود و روشنایی مناسب برای کف تونل، وجود آبشارهای نور در ورودی و خروجی تونل و تنظیم نور براساس میزان دید، ازجمله موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 100274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز