همشهری آنلاین: مجمع عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیدصادق رضایی را به عنوان مدیرعامل جدید این کانون انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، رضایی جانشین محسن چینی‌فروشان شده، که به تازگی به جمع پیش‌کسوتان پیوسته و بازنشسته شده است.

مدیرعامل جدید کانون متولد سال 1343 در بهشهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی است و از پانزده سال پیش ابتدا مدیریت کانون استان مازندران را بر عهده داشت و از مهر سال 1387 نیز به مدیریت کانون استان خراسان رضوی منصوب شد.

او پیشتر در کارنامه کاری خود سوابق فرهنگی و آموزشی متعددی را در آموزش و پروش استان مازندران ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش محسن چینی‌فروشان مدیرعامل سابق کانون متولد سال 1331 در اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته راه و ساختمان و فوق لیسانس برنامه‌ریزی فرهنگی است.

وی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی عهده‌دار مشاغل مختلفی در وزارت آموزش و پرورش به ویژه در حوزه‌های مرتبط با مسایل کودکان و نوجوانان بوده است.

چینی‌فروشان از آذر سال 1370 در حالی سکان هدایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده گرفت که تعداد مراکز کانون در آن سال 322 مرکز شامل 248 مرکز ثابت، 11 مرکز سیار شهری، 46 مرکز سیار روستایی و 17 کتابخانه پستی بود که اکنون شمار این مراکز در مجموع با افتتاح 21 مرکز دیگر در دهه فجر امسال به 830 مرکز نزدیک شده است.

انتشار میلیون‌ها جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان، ساخت هزاران دقیقه فیلم، نوار موسیقی و ده‌ها عنوان سرگرمی سازنده و اسباب بازی برای بچه‌ها در زمان مدیریت او کانون را به یکی از مراکز فرهنگی تاثیرگذار در عرصه هنر و ادبیات کشور تبدیل کرد.

ایده ساخت عروسک‌های دارا و سارا در زمان مدیریت چینی‌فروشان شکل گرفت و پس از آن تاکنون دو سری از این عروسک‌ها طی 8 سال گذشته به بازار عرضه شده است.

از وی تاکنون مقالات متعدد در نشریات منتشر و نزدیک به 20 عنوان کتاب در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ترجمه و روانه بازار کتاب شده است.

مدیرعامل سابق کانون در این سال‌ها‌ به چهره‌ای شناخته شده در مجامع بین‌المللی مرتبط با حوزه ادبیات و هنر کودک و نوجوان تبدیل شده است واز دو سال پیش به عنوان معاون سازمان بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوان (سیفژ) فعالیت می‌کرد.

پی‌گیری‌های او و دیگر اعضای ایرانی این سازمان بین‌المللی باعث شد تا برای نخستین بار دفتر مرکزی این سازمان به تهران منتقل شود و دبیر کلی آن بر عهده چینی‌فروشان قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید اکنون پس از نزدیک به 19 سال با انتخاب مجمع عمومی کانون و با حکم وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس مجمع، سیدصادق رضایی به عنوان مدیرعامل جدید کانون فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در عین حال چینی‌فروشان به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره کانون تجارب خود را در اختیار اعضای جدید هیات مدیره کانون قرار خواهد داد.

 قرار است مراسم معارفه رسمی مدیرعامل جدید کانون و نکوداشت خدمات فرهنگی محسن چینی‌فروشان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مقامات کشوری در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در روزهای آینده برگزار شود.

کد خبر 100256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز