همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فتنه‌انگیزان حتی به بزرگان حوزه‌های علمیه هم رحم نکرده‌اند،گفت:

جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولان کشور دارد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی شهادت مرحوم حاج قلی‌زاده دادستان شهرستان خوی را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده داغدار و جامعه قضات کشور تسلیت گفت و حضور چشمگیر مردم و مسئولان در مراسم تشییع جنازه را نشان‌دهنده عمق وفاداری مردم به نظام و ایجاد تکلیف مضاعف دستگاه قضایی در برخورد جدی‌تر با اشرار و عوامل ناامنی در مناطق مختلف کشور دانست.

وی با اشاره به ارزش خدمات قضات در کشور بر ضرورت حفاظت و امنیت بیشتر قضات تأکید کرد و اظهار داشت: دشمن گمان می‌کند با ترور قضات می‌تواند در عزم دستگاه قضایی در برخورد با اشرار و عوامل ناامنی اجتماعی و بزه‌کاران اخلال و یا تردید ایجاد کند که این خیالی باطل است و دستگاه قضایی با جرایم قاطعانه‌تر برخورد خواهد نمود.

آیت الله آملی لاریجانی برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی و رسیدگی قضایی بدون درنظر گرفتن گرایش‌های سیاسی را از سیاستهای اصولی دستگاه قضایی برشمرد و افزود: همانگونه که از ابتدای تصدی قوه قضاییه بر آن تأکید نموده‌ام، برخوردهای قضایی قاطع با متخلفان و مجرمانی که قصد فتنه‌انگیزی در جامعه را دارند از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است و تفاوتی هم در برخوردها وجود نخواهد داشت و ملاک اجرای قانون است.

وی با تقبیح برخی مطالب مطبوعات که سعی در فتنه‌انگیزی و ایجاد شکاف در میان مسئولان نظام دارند بر ضرورت نظارت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: چگونه برخی افراد بدلیل وابستگی به جریانات خاص سیاسی می‌توانند با عناوین مجعول اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحلیل‌های تفرقه‌افکنانه نمایند و با برخورداری از حریم امن اقدام به شبهه‌‌افکنی در جامعه و ترویج واهی دسته‌بندی میان مسئولان نظام نمایند.

رئیس قوه قضاییه مسئولان طراز اول کشور را از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و یادگاران امام راحل (ره) دانست و اظهار داشت: جریان آشکاری در جامعه قصد فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولان کشور دارد و قصد دارند با ترویج برخی دسته‌بندیها آنان را در مقابل نظام و رهبری قرار دهند. فتنه‌انگیزان حتی به بزرگان حوزه‌های علمیه هم رحم نکرده و برخی از شخصیت‌هایی که نه تنها افتخار حوزه‌های علمیه و کشور ایران بلکه افتخار جهان اسلام هستند را مورد تعرض قرار داده‌اند.

آیت الله آملی لاریجانی ضرورت وجود بصیرت در بررسی مسایل سیاسی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و شبهه‌‌افکنی‌های اخیر برخی مطبوعات را به نفع دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سازمان بازرسی کل کشور لازم است نظارت خود را در این بخش تقویت نماید و نحوه صدور مجوز انتشارات مطبوعات را مورد بازرسی قرار داده و گزارش نماید و دادستان محترم تهران هم باید با تمام ظرفیت‌های خویش ، به مقابله با این تخلفات قانونی برخیزد.

این گزارش حاکی است مسئولان عالی قضایی، در ادامه جلسه بحث پیرامون راههای ارتقای تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مراجعین و ارشاد و معاضدت قضایی را مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر 100158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز