همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه خطاب به کسانی که دچار «توهم مسامحه» در برخورد با متهمین هستند گفت:

توقع بیشتر از اجرای قانون را از دستگاه قضایی نداشته باشید.

به گزارش ایسنا، رئیس قوه قضائیه که در جلسه مسئولان قضایی سخن می‌گفت، خطاب به کسانی که با ایجاد «توهم مسامحه» در برخورد با متهمین توقع تسریع در رسیدگی برخلاف قوانین را از دستگاه قضایی دارند، تأکید کرد: برخی افراد علی‌رغم تذکرات قبلی، توقع بیبه گزارش ایسنا، رئیس قوه قضائیه که در جلسه مسئولان قضایی سخن می‌گفت، خطاب به کسانی که با ایجاد «توهم مسامحه» در برخورد با متهمین توقع تسریع در رسیدگی برخلاف قوانین را از دستگاه قضایی دارند، تأکید کرد: برخی افراد علی‌رغم تذکرات قبلی، توقع بیشتر از اجرای قانون را از دستگاه قضایی دارند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه تاکید کرد: این توقعات سیاسی برخلاف شرع و قانون است و ملاک دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی فقط قوانین موضوعه و شرع مقدس است.

لاریجانی بار دیگر ضمن سفارش قضات به رعایت انصاف و عدالت در عین قاطعیت و تأکید بر اجرای دقیق قوانین افزود: قضات نباید از برخی کم‌ لطفی‌ها رنجیده خاطر شوند و توهمات سیاسی نباید در رسیدگی‌های قضایی آنان تأثیری داشته باشد، چون اگر بی‌گناهی بر اثر تعجیل در رسیدگی مجازات شود عندا... جوابی نخواهیم داشت.

لاریجانی همچنین با اشاره به اجرای برخی احکام صادره در مورد تعدادی از اعضای گروهک‌های محارب افزود: افرادی که احکام آنان به موقع به اجرا درآمد کسانی بودند که سلاح به دست گرفته و وابسته به گروهک‌های محارب و تروریست بوده و یا با مواد منفجره دستگیر شده بودند. در تمام مراحل رسیدگی قانون آئین دادرسی کیفری در مورد آنان دقیقاً اجرا و رعایت شد.

وی که در جلسه مسئولان عالی قضایی سخن می‌گفت با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را مایه تجدید حیات اسلام و مسلمین دانست که امواج آن به مرزهای کشور محصور نماند و به سرعت فراگیر شد و تمامی کشورهای اسلامی را درنوردید و مایه امید و الگوی حق طلبان جهان شد.

رئیس قوه قضاییه شخصیت امام خمینی(ره) را محصور در رهبری انقلاب اسلامی ایران ندانست و افزود:  رجوع به عالم معنویت در عین سیاست از نقاط قوت امام راحل (ره) بود که در عین رتق و فتق امور هیچگاه از یاد حق و رعایت حدود الهی غافل نبودند و از این باب تذکرات فراوانی به مسئولان وقت دادند و جمع بین ظاهر و باطن و کثرت و جمعیت، مسیر انسان‌های کامل است.

وی، نظام جمهوری اسلامی ایران را یادگار امام خمینی(ره) دانست و بر حفظ آن تأکید و اظهار کرد: دستگاه قضایی در برخورد با گروهک‌های محارب که با تلاش مذبوحانه قصد اخلال در امنیت کشور و تزلزل در نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، قاطعانه برخورد می‌کند و هیچگاه کوتاه نخواهد آمد.

در ادامه این جلسه ضمن بحث و بررسی پیرامون موضوعات مربوط به حقوق بشر، دکتر محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت حقوق بشر و ابعاد مختلف جهانی آن ارایه کرد.

کد خبر 100652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز