گروه سیاسی: رئیس‌قوه قضائیه هدف غایی دستگاه قضائی را اقامه عدل براساس شرع مقدس و قانون دانست و تاکید کرد: کار قضاوت بسیار حساس و خطیر است.

قضات در فرایند رسیدگی، در معرض خطرها و چالش‌های مختلفی هستند و باید همواره به خطرات و چالش‌های پیش رو واقف باشند.صادق لاریجانی در دیدار از سازمان قضائی نیروهای مسلح که ایلنا خبر آن را منتشر کرد، ادامه داد: واقعیت این است که دستگاه قضائی اگر بخواهد براساس حرف دیگران عمل کند دچار چالش‌های جدی خواهد شد و ما در این زمینه، در مسیر انصاف و حق، گام برداشته وعمل می‌کنیم و در مقابل فشارهایی که هست مقاومت کرده و راه صحیح قانونی را طی می‌کنیم.

لاریجانی همچنین گفت: در قانون اساسی پیش‌بینی شده است که بخشی از دستگاه قضائی به جرایم خاص نظامی و انتظامی بپردازد، درحالی‌که این برخوردها به لحاظ حساسیت موضوع نیازمند ظرافت خاصی در رسیدگی‌هاست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پرونده کهریزک تاکید کرد: این سازمان، پرونده کهریزک را بدون حاشیه و جنجال بررسی می‌کند و در برخورد با فرماندهان ظرافت‌های خاص را مدنظر قرار می‌دهد و با برخورد‌های فراقانونی و خارج از ضابطه قاطعانه مقابله می‌کند.

کد خبر 101797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز