همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت: به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهم که دستگاه قضایی بدون هیچگونه کوتاهی، با قاطعیت و سرعت پیگیر قضای اخیر خواهد بود و مجرمان را مجازات خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز یکشنبه 13 دی مسئولان عالی قضایی حضور حماسی مردم در صحنه محکومیت هتاکان به عاشورای حسینی را بسیار پرشکوه و کوبنده خواند و گفت: حرکتی که مردم کردند و شعارهایی که مطرح شد از یک طرف می‌توان گفت میزانی بود برای ارزیابی مخالفین، مردم نشان دادند که مخالفین چه وزنی دارند، به حمدالله حرکت طوری بود که جای هیچ گونه تردیدی را برای کشورهای خارجی نگذاشته است.

رئیس قوه قضائیه گفت: البته تسریع در کار نباید موجب صدور رای غیرعادلانه شود دستگاه قضایی شرعا و قانونا بایستی در چهارچوب عمل کند.

آیت اله لاریجانی با اشاره به سخنان اخیر خود درباره تشریح اوضاع کشور گفت برخی افراد این سخنان را دور از شان رئیس قوه قضائیه دانستند در حالیکه نه شأن بنده فقط کار قضایی است و نه من در آن جلسه صحبت قضایی کردم بلکه تلقی خودم از وضع سیاسی را بیان کردم که اتفاقا تصریح کردم به دادستان‌های کشور که شما تعبدا حرف من را نپذیرید، به فهم خودتان عمل کنید ولی خودتان به این بصیرت برسید واقعا وضعیت کشور طوری است که ما نمی‌توانیم بگوئیم کسانی که می‌ریزند داخل خیابان‌ها و مردم را تحریک می‌کنند، این کار مسئله‌ای با امنیت کشور ندارد.

کسی که از بیرون کشور نگاه می‌کند وقتی که مجموعه کارهایی که ماهواره‌ها از این حرکات نشان می‌دهند نگاه می کند، می‌فهمد که این طور اعمال مسلما به امنیت ملی ضرر می‌رساند و چهره نظام را در خارج از کشور مشوح می‌کند و چهره بدی نشان می‌دهد.

آیت الله لاریجانی بار دیگر تاکید کرد: ما با آن کسانی که علیه نظام اقدام کردند و علیه اصل مترقی ولایت فقیه هتاکی کردند و ساحت عاشورای حسینی را مورد هتک قرار دادند عمل قاطعی خواهیم داشت محدودیتی که به لحاظ قانونی داریم ما را از قاطعیت در حکم باز نخواهد داشت و این اطمینانی است که انشاء الله به ملت شریف خواهیم داد و امیدواریم این چنین هم عمل کنیم.

کد خبر 98636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز