همشهری آنلاین: محققان یک شرکت آمریکایی طرح مفهومی از نخستین شهر شناور جهان را ارائه کرده‌اند که دو بار در سال، کره زمین را دور زده و ساکنان آن به صورت مداوم در سفر خواهند بود.

به گزارش ایسنا، در پروژه نخستین شهر شناور جهان با نام Freedom Ship (کشتی آزادی) تمامی امکانات زندگی و رفاهی مشابه یک شهر واقعی در نظر گرفته شده است.

شهر شناور مجهز به مدرسه، بیمارستان، مرکز خرید، سینما و گالری هنری و حتی فرودگاه است و 50 هزار ساکن دائم به صورت مداوم در حال سفر از کشوری به کشور دیگر هستند.

این شهر- کشتی عظیم، 70 درصد از سال را در نزدیکی شهرهای بزرگ لنگر می‌اندازد و در سایر اوقات در حال حرکت بین کشورهای مختلف جهان خواهد بود؛ کشتی هر سال دوبار کره زمین را دور خواهد زد.

وزن کلی سازه 2.7 میلیون تن بوده و از طول 1.37 کیلومتر، عرض 228 متر و ارتفاع 106 متر برخوردار است؛‌ شهر شناور در 25 طبقه برای سکونت دائم 50 هزار تن، اقامت روزانه 30 هزار بازدید کننده، 20 هزار خدمه و 10 هزار میهمان شبانه احداث می‌شود.

انرژی مورد نیاز این مجموعه عظیم با استفاده از انرژی خورشید و باد تأمین می‌شود.

بودجه پیش‌بینی شده برای این پروژه بالغ بر 10 میلیارد دلار اعلام شده است.

"راجر گوچ" معاون شرکت Freedom Ship International تأکید کرد: این شهر بزرگ‌ترین کشتی و نخستین شهر شناور جهان خواهد بود.

با وجود هزینه‌بر بودن این پروژه عظیم، مسئولان امیدوارند طی شش ماه آینده با جذب سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار، مراحل ساخت شهر- کشتی Freedom Ship را آغاز کنند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳