همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: به نظر شما ساخت و تولید چنین ماشین‌های آن هم در کشور هند، به پشتوانه چه تفکر و ذهنیتی انجام می‌شود؟

 

نمایشگاه اتومبیل‌های لوکس با فناوری جدید تعریف خاص خود را دارد...ولی ساخت اتومبیل لوکس با سنگ‌ها و فلزات گران بها در جهانی که فقر بیداد می‌کند، چه تعریفی دارد؟

خودروی که تیتر اول رسانه‌های بین‌المللی را به خود اختصاص داده‌است از طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی و رنگی تزیین شده است. این خودروی زیبا و عجیب باید یک قیمت نجومی هم داشته باشد. هر چند که هنوز قیمت‌گذاری نشده‌ است.

گروه تاتا از شرکت خودرو سازی هند و صنایع تیتان که از گروه سازنده خودرو‌های نانو هستند، در این پروژه با هم همکاری‌کرده‌اند. آنها به تازگی از عجیب ‌ترین و گران‌ترین خودروی جهان، پرده برداری کردند. هزینه این خودرو  را نه با واحد پولی، بلکه با ارزش طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی بر‌آورد کرده‌اند. چرا که در حال حاضر، قادر به برآورد قیمت آن نشده‌اند.

این خودرو با 80 کیلوگرم فلز قیمتی نظیر؛ طلا (بیشترین مقدار)،  نقره و سنگهای قیمتی از جمله الماس، زمرد، مروارید، یشم و... کار و تزیین شده است.

صنایع تیتان با استفاده از جواهرات، صنعت جواهری هند، دست به چنین فن‌آوری و هنرنمایی زده‌ است. آنها همچنین قصد دارند این هنرنمایی را در تمامی نمایشگاه‌های خودروی جهان به نمایش بگذارند. آنها هیچ پیشنهاد و سفارشی را برای فروش یا ساخت مجدد، هنوز قبول نکرده‌اند.

در حال حاضر هم هیچ توضیحی در این رابطه به رسانه‌ها داده نشده است که انگیزه‌ی آنها از تریین یک ماشین با جواهرات گران قیمت چیست؟ بعضی از رسانه اساس این کار را سفارش کشور‌های عربی دانسته‌اند. برخی دیگر آن را سفارش کلکسیونر‌های خودرو قلمداد کرده‌اند و...

این خودرو با طرحی زیبا و سنگ‌های قیمتی رنگی، بحث داغ، محافل خودرو سازان و دوست‌داران خودرو و مهندسان خودرو شده است.

یک مقام رسمی هندی در باره این خودرو می‌گوید؛ این خودرو کاملا کاربردی است و کاری منحصر به فرد و ابتکاری که با همکاری شرکت گلد پلاس، صنایع تیتان و گروه تاتا انجام شده‌ است. ما قص فروش آن را نداریم. تنها آن را در نمایشگاه‌های خودرو به نمایش خواهیم گذاشت.

این خودرو به نوعی زیبایی جواهرات هند را به نمایش گذاشته است که در نوع خود در جهان بی‌نظیر است. انسان را یاد مهاراجه‌های هند و ثروت‌های افسانه‌ای آنها می‌اندازد.

خودرو‌های جواهر نشان در طرح پرنده ملی هند یعنی؛ طاووس و رقص آجانتا، آثار به جا مانده در غارهای هندوستان کار شده‌ است، قرار است به 29 کشور برای نمایش جواهرات و هنرنمایی هندی‌ها سفر کند.

http://www.motorbeam.com

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۱