گروه اقتصادی: فاصله قیمت برخی خودروهای پرمصرف داخلی در حاشیه بازار و دفاتر فروش کارخانه‌های خودروسازی با وجود افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی در حال افزایش است.

افزایش نسبی قیمت برخی خودروهای داخلی و اخبار مطرح در زمینه افزایش قیمت برخی دیگر از خودروهای داخلی در نشست آتی شورای سیاستگذاری خودرو موجب شده تا با نبود نظارت بر قیمت خودرو در بازار آزاد، شکاف قیمتی خودروها تا حدود 2میلیون تومان افزایش یابد. این شرایط موجب شده تا اکنون تفاوت قیمت در کارخانه و بازار آزاد برخی خودروها به حدود 2 میلیون تومان افزایش یابد.

عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی در زمینه کاهش عرضه برخی خودروهای دارای تقاضای بیشتر به بهانه پایین بودن تیراژ تولید از جمله علل اصلی شکل‌گیری و تشدید این شکاف قیمتی است. این در حالی است که به گفته مسئولان سازمان حمایت، نظارت بر میزان عرضه خودروهای داخلی و جلوگیری از انبار شدن تولیدات شرکت‌های خودروسازی در حیطه وظایف این سازمان است.با وجود این هنوز هم متقاضیان با مراجعه به برخی نمایندگی‌‎های خودرو‌سازان مطرح، با این جمله مواجه می‌شوند که فلان مدل از یک گروه خودروسازی، همچنان تولید کمی داشته و برای دریافت خودرو باید چندین ماه صبر کرد اما این نوع خودرو در بازار آزاد به وفور یافت شده و البته متقاضی برای دریافت آن باید پول بالاتری را بپردازد. از سوی دیگر پیش از این مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تفاوت قیمت در کارخانه با بازار آزاد خودروها را تخلف قلمداد و اعلام کرده‌بودند، در مبادی فروش کارخانه‌ها که همان نمایندگی‌هاست، از اینگونه تخلفات جلوگیری خواهند کرد.

 

جدول

کد خبر 148637
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز