همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه میوه و تره بار در باره آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار گفت: قیمت پیاز و سیب‌زمینی 20 درصد افزایش پیدا کرده و برای آینده نیز نمی‌توان پیش‌بینی‌ای داشت.

سیب زمینی پیاز

  حسین مهاجران‌ در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: قیمت پیاز و سیب زمینی نیز اخیرا با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است. در حال حاضر محصول پیاز و سیب زمینی در حال برداشت است و تا پایان زمان برداشت نمی‌توان پیش‌بینی مشخصی در مورد تغییر قیمت این محصولات داشت.

 به گفته مهاجران، افزایش یا کاهش قیمت پیاز و سیب زمینی در گرو مشخص شدن میزان تولید و برداشت محصول تا اواخر آبان ماه است. پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آتی قیمت این محصولات تغییر خاصی نکند تا اینکه با ورود محصول جدید برداشت شده به بازار قیمت‌ها دچار نوسان شود.

 وی در خصوص وضعیت قیمت پرتقال و نارنگی نیز تصریح کرد: در حال حاضر میزان ذخایر پرتقال تامسون تاحدودی مناسب است. تولید نارنگی هم به غیر از شرق مازندران در غرب این استان و دو سه استان جنوبی از شرایط خوبی برخوردار است که براین اساس مشکلی در عرضه این محصول وجود نخواهد داشت.

 مهاجران تصریح کرد: تولید سیب در سال جاری نسبت به سال گذشته با حدود ۲۵ درصد رشد همراه بوده است. در حال حاضر قیمت سیب پادرختی در حدود کیلویی یک هزار تومان و سیب دست چین نیز بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان است که این نرخ‌ها نسبتا مناسب هستند.

کد خبر 149223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز