همشهری آنلاین: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مورد تاثیر نوسان نرخ ارز بر قیمت کالاهای تولیدی و اینکه آیا این سازمان به شرکت‌های متاثر از این نوسان اجازه افزایش قیمت می‌دهد، گفت: بعضی از کالاهایی که تغییرات قیمت منطقی داشتند، مورد بررسی قرار گرفته و انجام هم دادیم. به هر حال را‌ه‌ها بسته نیست و ما هم منطق را قبول داریم.

خرید قیمت فروشگاه

محمدحسین نکویی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به نوسانات نرخ ارز اجازه افزایش قیمت‌ به تولیداتی که بخشی از نهاده‌های آن‌ها از طریق واردات تامین می‌شود، اجازه داده خواهد شد؟ گفت: این نوسانات به صورت کوتاه‌مدت بوده و با تدابیری که برای آن در نظر گرفته می‌شود نرخ ارز به یک ثباتی می‌رسد.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما در مباحث خود هیچ وقت نگفتیم که ما حرف‌های غیرمنطقی می‌زنیم اما مفهوم آن هم این نیست که اگر یک تغییر موقت به وجود آمده، هر کالا قیمت خود را با آن تعدیل کند. از نظر اقتصادی هم معنایش این نیست. چون هنوز در مورد کالاهای ما اتفاقی نیفتاده است. متاسفانه این اثر روانی است که بعضا این چنین شبهه‌ای را به وجود می‌آورد که اگر قیمتی به میزانی بالا رفت، سریع به همان میزان قیمت‌ها را تعدیل کنند. در حالی که این‌گونه نیست و هیچ کالایی با قیمت‌های بالای ارز و حداقل قیمت‌های اخیر ارز به آن صورت ورود نکرده است.

 نکویی‌مهر با تاکید بر این‌که نرخ ارز باید به سمت ثبات پیش برود، افزود: تاکنون هم همین کار را کردیم که اگر تعدیل‌هایی لازم بوده انجام دهیم. این رویه تاکنون که این گونه بوده است. البته تفاهم‌نامه‌ای را با چند تشکل‌ داشتیم که خود واحد‌های تولیدی با نظرات تشکل‌ها در این مورد اقدام کنند.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا در بخش‌هایی که هنوز افزایش قیمت‌های آن‌ها منوط به مجوز از سازمان حمایت است، تاکنون درخواست افزایش قیمتی آمده است؟ اظهار کرد: همیشه درخواست داریم و همیشه هم بررسی می‌کنیم. نوسانات دلار برای یک دو هفته اخیر بود منتها بعضی از کالاهایی که تغییرات قیمت منطقی داشتند، مورد بررسی قرار گرفته و انجام هم دادیم. به هر حال را‌ه‌ها بسته نیست و ما هم منطق را قبول داریم.

کد خبر 154641
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز