همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: تصاویر زیر ترکیبی از هنر عکاسی و نقاشی در آب است.

عکاسی از نقاشی در آب، یعنی عکاسی از غوطه‌وری و ترکیب تدریجی رنگ‌ها با آب، کار بی‌نظیری از یک عکاس حرفه‌ای به نام مارک موسن از سیدنی استرالیا است.

او با مهارت، هنرمندی و  استفاده از  تکنیک‌های خاص عکاسی تصاویر زیبایی از چکاندن عمدی و غیر عمدی رنگ در آب و لحظه ترکیب و خلق تصادفی فرم و اشکال ایجاد شده را کادر کرده استب. در واقع به نوعی یک نقاش و عکاس هنرمند  است.

"رنگ و نور " دو عنصر مهم کار او به حساب می‌آیند. مارک نام این تصاویر را مجموعه" آبی" گذاشته است. این تصاویر جادویی با حذف رنک آب بوجود آمده است.

تابلوهای بی‌‌نظیری که دوربین مارک به صورت حرفه‌ایی از فرو ریختن رنگ‌ها به درون" آبی بی رنگ" کادر و نقاشی کرده است، تابلوهایی پوشیده از اشکال و فرم های تصادفی زیبا و خارق العاده هستند که هزگز قابل تکرار نیستند.

مارک می‌گوید: کاش امکان عکاسی از مراحل احساسی عکاس که از لحظه شروع  تا پایان خلق یک اثر هنری دست به گریبان اوست، نیز وجود داشت.

او معتقد است؛ لحظه زدن شاتر و به کادر کشیدن یک اثرهنری به معنای حفظ و گرفتن تمامی لحظه‌های زیبا و باشکوه آفرینش یک اثر هنری نیست. چرا که تمامی احساس یک هنرمند با شروع آفرینش هنری و اوج مراحل تکاملی آن رشد کرده و به اوج می رسد.

  احساسی که در مراحل پایانی آفرینش هنری یعنی، مرحله‌ای که رنگ با آب کاملا ترکیب شده و  به نهایت سکون و یک رنگی" آب و رنگ" منتهی شده است را مشاهد کرده و با آن به سکون و بی رنگی رسیده است!!

چگونه می توان تمای این لحظه‌ها را شاتر زد؟ امکان ندارد. به همین خاطر شما تنها بخش اندکی از زیبای‌هایی که او در هنگام فشار دگمه شاتر انتخاب کرده‌است را تماشا خواهید کرد نه بیشتر. لحظه زدن شاتر تنها " لحظه ‌ای" بسیار کوچکی از آن همه احساس یک عکاس است. به عبارتی لحظه شکار یک عکاس یا شکار عکاس توسط لحظه‌ها.

امیدوارم از این لحظه‌های آفرینش هنری لذت ببرید.

http://www.paranoias.org

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱