همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: هنر برش دستی بر روی برگ درختان یک هنر بسیار زیبا، دقیق و ظریف است.

الهام بخش هنر انسان همیشه طبیعت بوده و هست. حالا طبیعت زیر پنچه هنرمندانه انسان‌ها چهره‌ی دیگری بخود می‌گیرد.

کنده‌کاری و برش بر روی رایج ترین برگ‌های درختان چون؛ چنار، افرا و سایر برگ‌های مناسب انجام می‌گیرد. برش‌های هنرمندانه‌ای که در نهایت به یک اثر هنری مبدل می‌شود. مراحل این کار بسیار دقیق، ظریف و پشت کاری بسیار می‌طلبد.

این آثار متعلق به لورنزو دورن، هنرمند اسپانیایی است که از برگ به جای بوم نقاشی برای خلق هنر خود استفاده کرده است.

لورنزو با برش بر روی برگ‌های مختلف و بسیار درختان، تجربه‌های خوبی برای این هنر بدست آورده است. بسیاری از تجربه‌های اولیه او در سطل زباله ریخته شده است.

او می‌گوید؛ من برای بیان استعداد‌های هنری خود و با الهام گرفتن از آثار هنرمندان چینی، آلمانی و سوئیسی در این زمینه شروع به کار کردم. و هنوز راه درازی در پیش دارم.

این هنر ظریف 60 مرحله دارد. مراحلی چون؛ انتخاب برگ، شستشو، خشک کردن، پختن، پرس کردن، اتو کردن، طراحی، برش و... استفاده از ابزار برش چون چاقوی جراحی بسیار ظریف برای ایجاد برش دستی دقیق بر روی برگ‌های طبیعی و ظریف تا آخرین مرحله ادامه دارد.

بعد از پایان برش، سطوح برش خورده با دقت بسیار باید از سطح برگ جدا‌ شوند. رگ‌های برگ نباید آسیب ببیند. کاری بسیار سخت و خسته کننده که تنها به امید خلق یک اثر هنری ادامه می‌یابد.

مرحله حفظ و نگهداری این اثر نیز بسیار سخت و دشوار است، چرا که در زمان کوتاهی این برگها یا این آثار هنری خشک شده و آماده خرد شدن، هستند.

لورنزو معتقد است که این کار نوعی پیرایش برگ‌های طبیعی درختان است. کاری فوق‌العاده حساس و ظریف که در نهایت به یک تابلوی هنر باور نکردنی و زیبا تبدیل‌ می‌‌شود.

از نظر او در هر چیز طبیعی، هر چند کوچک، ذات و ماهیت هنری وجود دارد. و این قدرت و خلاقیت هنرمند است که آن را به چشمان ما آشکار و جلوه‌گر سازد.

در این عصر و دنیای دیجیتال که بندرت کسی تمایل به انجام کارهای خود با دست دارد.دارد، لورنزو دورن این هنرمند سخت کوش می‌خواهد با خلق آثار هنری "دستی"، مردم را تحت تاثیر قرار داده و به تفکر وا دارد.

http://www.odditycentral.com/

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷