شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه "آرت کولون" آلمان قدیمی‌ترین و از معتبرترین بازارهای هنر جهان محسوب می‌شود. در این نمایشگاه ۲۰۰ گالری از ۲۴ کشور جهان آثار هنری خود را تا روز ۲۲ آوریل (3 اردیبهشت 92) به نمایش و فروش می‌گذارند.

به گزارش دویچه وله، نمایشگاه هنر کولون (Art Cologne) تا دوره چهلم در پاییز برگزار می‌شد و از آن پس در بهار برگزار می‌شود.

آثاری که در بازار کلن عرضه می‌شوند بسیار متنوع هستند و به دوره‌های مختلف تعلق دارند.

در کنار آثار هنری، تازه‌ترین وسائل و تکنیک‌های مربوط به نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی و گرافیک نیز توسط شرکت‌ها و موسسه‌های بین‌المللی در نمایشگاه کلن به علاقمندان معرفی می‌شود.

جایزه‌ای برای معرفی هنر مدرن:

یکی از گرانترین کارهایی که امسال (۲۰۱۲) برای فروش عرضه شده، تابلویی از "لودویک کیرشمر" و متعلق به سال ۱۹۱۹ میلادی است که ۳ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده است.

یکی از مجموعه‌داران شهر دوسلدورف آلمان نیز در غرفه‌ی خود ۱۲ تابلوی آب‌رنگ کمتر شناخته شده از "امیل نولده" را برای فروش عرضه می‌کند.

این تابلوها در فاصله سال‌های ۱۹۳۸ تا ۴۵ کشیده شده‌اند که نولده به عنوان "هنرمند منحط" مورد غضب حکومت نازی‌ها قرار گرفته بود.

"آرت کولون" از سال ۱۹۸۰ یک جایزه‌ ویژه به اشخاصی اهدا می‌کند که در معرفی هنر مدرن تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

جایزه‌ سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار نصیب یک گالری‌دار قدیمی شده که از چند دهه پیش دیگر فعال نیست.

" آنی دکر" که روز پنج‌شنبه (۳۱ فروردین/ ۱۹ آوریل) این جایزه‌ ده هزار یورویی را دریافت کرد، در فاصله سال‌های ۱۹۶۶ تا ۷۶ یکی از گالری‌های معتبر آلمان را همراه با همسرش اداره می‌کرده است.

بازار سلیقه‌های مختلف:

بازار هنر کولون برای اغلب بازدیدکنندگان حکم نمایشگاه و موزه را دارد. بیشتر کسانی که از این بازار خرید می‌کنند مجموعه‌داران و دلالان آثار هنری هستند.

در سال‌های اخیر استفاده از تکنیک‌های چندرسانه‌ای در بازار کولون رواج زیادی پیدا کرده است.

در مواردی آثار هنری جدید با حضور هنرمندان عرضه می‌شود و در برخی از غرفه‌ها امکاناتی برای تجربه شخصی کار هنری به ویژه برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روندشاو" در گزارشی می‌نویسد، بازار هنر کلن از فرط تنوع و کثرت آثاری که در آن عرضه می‌شود در حال انفجار است و برای هر سلیقه‌ای چیزی در بر دارد.

"آرت کولون" در سالن شماره ۱۱ مجموعه‌ نمایشگاه‌های شهر کلن برگزار می‌شود و ساعت 18 روز یکشنبه ۲۲ آوریل (3 اردیبهشت 92)  به کار خود پایان می‌دهد.

 

کد خبر 169128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز