همشهری آنلاین: بزرگترین موزه‌ جهان در سال 2015 در مصر گشایش می‌یابد.

مصر

به گزارش ایسنا به نقل از یورو توریو نیوز، با گذشت سه سال از آغاز پروژه‌ ساخت بزرگترین موزه‌ جهان در مجاورت «اهرام ثلاثه» و مجسمه‌ «ابوالهول» در کشور مصر، روز گذشته اعلام شد که فاز نخست این موزه در اوت سال 2015 به بهره‌برداری می‌رسد.

طبق اعلام وزارت آثار تاریخی مصر، بیشتر هزینه‌ ساخت بزرگترین موزه‌ جهان با وام دولت ژاپن تامین شده و با بهره‌برداری از آن، 15 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

خبر احداث بزرگترین موزه‌ جهان در مصر برای اولین‌بار در سال 1992 اعلام شد و پروژه‌ ساخت آن نیز در سال 2007 آغاز شد.

طبق اعلام مسئولان فرهنگی مصر در زمان آغاز پروژه، قرار بود فاز نخست موزه در سال 2013، فاز دوم در سال 2016، و فاز سوم در سال 2020 به بهره‌برداری برسد، این درحالی است که مصریان باستان در هزاران سال قبل با استفاده از ابزارهای ابتدایی هرم مشهور «جیزه» را در زمانی بین 15 تا 20 سال ساختند.

براساس طرح ارائه‌شده از مسئولان مصری، بزرگترین موزه‌ جهان با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر 550 میلیون دلار در کنار اهرام ثلاثه‌ مصر راه‌اندازی خواهد شد.

مساحت این موزه به اندازه‌ 11 زمین فوتبال بوده و قرار است صدها هزار اثر تاریخی از تمدن مصر باستان از جمله آثاری که در سال‌های اخیر از موزه‌های دیگر کشورهای جهان پس گرفته شده‌اند، در آن به ‌نمایش درآیند.

 

کد خبر 162176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز