گروه ادب و هنر - احمد افشار: نمایشگاه مروری بر نیم قرن نقاشی‌خط معاصر ایران شامگاه شنبه در موزه هنرهای معاصر گشایش یافت.

هنر

این نمایشگاه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری، مدیر مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان کشور برگزار شد، از 40 اثر قرآنی جلیل رسولی از هنرمندان برجسته این رشته که در قالب کتابی با عـنوان «نور علی نور» گردآوری شده است، رونمایی شد. رسولی در مدت 4 سال، 40 اثر نقاشی خط با موضوع آیات قرآنی خلق کرده‌ است که در این نمایشگاه برای نخستین بار به نمایش در آمده است.

محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به‌ آثار هنری جلیل رسولی گفت: این آثار، همگی بر قرآن اتکا دارند‌ و این هنرمند با این دریای ژرف مانوس است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتقاد بر اینکه آمیختگی 2‌هنر نقاشی و خط با یکدیگر جلوه خاصی پیدا کرده است، تصریح کرد: با وجود آنکه هرکدام از این هنرها به تنهایی افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند اما ترکیب‌شان تاثیری مضاعف دارد.

در نمایشگاه مروری بر نیم قرن نقاشی‌خط معاصر ایران 129 اثر از هنرمندان نسل اول و دوم نقاشی‌خط ایران در معرض دید عموم قرار گرفته، که 40 اثر مربوط به آثار جلیل رسولی است. در بخش گنجینه آثار نیز 43 اثر به نمایش گذاشته شده است که قدیمی‌ترین اثر ارائه شده مربوط به دهه 40 و متعلق به استاد محمد احصایی هنرمند پیشکسوت است. همچنین 36 اثر از هنرمندان مدعو همچون فرامرز پیلارام، نصرالله افجه‌ای، حسین زنده‌رودی، رضا مافی، صادق بریرانی، صادق تبریزی، تاها بهبهانی، اسدالله کیانی، ابراهیم حقیقی، ابوالقاسم عتیقه‌چی، صداقت جباری، جواد بختیاری و علی شیرازی در ابعاد مختلف، بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 139347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز