شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه CES امسال شاهد عرضه تلویزیون‌های سه بعدی از سوی تولیدکنندگان مطرح بود. شاید این صنعت جدید ناجی شرکت‌های تولید کننده تلویزیون از رکود باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در اولین روز نمایشگاه CES که یکی از نمایشگاه‌های مطرح عرضه محصولات دیجیتال در لاوس‌وگاس است، تمام نام‌های معروف سازنده تلویزیون، بر روی ابزارهای سه بعدی تمرکز کرده‌بودند.

تحلیل‌گران می‌گویند این امر نشانه خوبی است چرا که آمار نشان می‌دهد در سال 2010 نزدیک 3.4 میلیون دستگاه تلویزیون سه بعدی تنها در آمریکا به فروش خواهد رسید.

سینمای سه‌بعدی

بسیاری معتقدند سال 2010 سال نجات صنعت تلویزیون است که با افزایش و فراگیر شدن تلویزیون‌های سه بعدی شتاب بیشتری می‌گیرد. البته نقش سینما و فیلم‌های سه بعدی نظیر آواتار ساخته جیمز کامرون در این بین را نمی‌شود انکار کرد.[فروش جهانی آواتار از یک میلیارد دلار گذشت]

جفری کاتزنبرگ، مدیر شرکت انیمیشن سازی Dreamworks می‌گوید: "با وجود اینکه فن‌آوری سه بعدی سال‌های طول کشید تا به سینما برسد ولی من معتقدم همین امسال این فن‌آوری به منازل و تلویزیون‌ها می‌رسد."

وی همچنین اضافه می‌کند که برای رفتن از یک سیستم به سیستم دیگر نیاز به بین 5 تا 10 سال وقت است. برای مثال برای تغییر از سیستم آنالوگ به دیجیتال 10 سال وقت صرف شد.

وی در نمایشگاه CES اعلام کرد که استدیوی Dreamworks به زودی با همکاری سامسونگ و Technicolor نسخه سه‌بعدی فیلم Mosters vs. Aleins را برروی دیسک بلوری منتشر خواهد کرد.

گفتنی‌است در سال 2010 از هر 170 فیلم نزدیک 20 فیلم به صورت سه‌بعدی ساخته خواهند شد که این مقدار دو برابر فیلم‌های سه بعدی ساخته شده در سال 2009 خواهد بود.

خبرهای خوب برای طرفداران سه‌بعدی

سامسونگ، سونی، LG و پاناسونیک در کنار تولید کنندگان بزرگ دیگر همگی به نمایش تلویزیون‌های سه‌بعدی خود پرداختند.

علاوه بر این کانال دیسکاوری اعلام کرد که به زودی همکاری با شرکت سونی و IMAX برای عرضه برنامه‌های خود به صورت سه بعدی خواهد داشت.

کانال ESPN‌ نیز اعلام کرد که در سال 2010 هشتاد و پنج برنامه ورزشی خود را به صورت سه‌بعدی پخش خواهد کرد.

پاناسونیک هم گفت که سه کانال HD و سه بعدی با مشارکت شرکت آمریکایی DirecTV راه‌اندازی می‌کند.

کد خبر 99075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز