یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان فروش جهانی فیلم "آواتار" سه هفته پس از شروع نمایش از یک میلیارد دلار گذشت

و به چهارمین فیلم پرفروش جهان تا به حال بدل شد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز توزیع کننده فیلم شرکت فوکس قرن بیستم می‌گوید این حماسه علمی‌-تخیلی سه‌بعدی جیمز کامرون در آخر هفته تعطیلات سال نو 202 میلیون دلار فروش کرده بود، اکنون به رقم فروش جهانی 1.02 میلیارد دلار رسیده است.

 سه فیلم دیگر پرفروش‌تر از این مقدار، فیلم "تایتانیک" کامرون با 1.8 میلیارد دلار، "ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه"  با 1.12 میلیارد دلار و "دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده" با 1.07 میلیارد دلار فروش بوده‌اند.

 آواتار پس از 17 روز نمایش در سینماهای کانادا و آمریکا 352 میلیون دلار فروش کرد و رده 15 از لحاظ فروش بلیط قرار گرفت. فوکس پیش‌بینی می‌کند که فروش فیلم در بازار آمریکای شمالی به 500 میلیون دلار برسد.

 درام 1997 کامرون، "تایتانیک" بدون محاسبه تورم 601 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد، و در رده‌های بعدی "شوالیه تاریکی (2008) با 533 میلیون دلار و "جنگ ستارگان" با 461 میلیون دلار فروش قرار می‌‌گیرند.

 میزان فروش بین‌المللی آواتار به 670 میلیون دلار رسیده و در کشورهای متعددی در حال نمایش است.

آواتار داستان یک تفنگدار سابق نیروی دریایی است که از کره زمین برای نفوذ به میان بیگانگانی آبی‌رنگ با قد دو و نیم متر فرستاده می‌شود، تا آن را قانع کند که انسان‌ها منابع طبیعی سیاره آنها را استخراج کنند. گفته می‌شود آواتار با بودجه‌ای دست کم 300 میلیون دلاری گران‌قیمت‌ترین فیلمی است که تا به حال ساخته شده است.

کد خبر 98677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز