گروه دانش-جوادنصرتی: نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرف‌کنندگان در لاس‌وگاس آمریکا (CES) امسال شاهد پدیده جدیدی است که شرکت‌های عرضه‌کننده امیدوارند با استفاده از آن از رکود حاکم بر دنیای محصولات تلویزیونی خانگی خلاص شوند:

 تلویزیون‌های سه‌بعدی.این پدیده جدید که پیش‌تر هم کارشناسان گفته بودند سال جدید، قطعا سالی خواهد بود که تلویزیون‌های سه بعدی در آن بیشتر شناخته خواهند شد تقریبا از سوی تمامی شرکت‌های بزرگ در CES عرضه شده است.

بی‌دلیل هم نیست که شرکت‌های بزرگ روی این محصول جدید مانور زیادی می‌دهند.‌ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در سال‌جاری حدود 3و نیم میلیون دستگاه از این تلویزیون‌های جدید در آمریکا فروخته شود و این یعنی بازار راکد محصولات تلویزیونی دچار یک تکان شدید خواهد شد.

تا سال‌ها صحبت از این بود که این تلویزیون‌ها بالاخره به خانه‌های مردم خواهد رفت ولی عملا این اتفاق هرگز نیفتاد  اما به‌نظر می‌رسد امسال همان سال موعود است. هم تولیدکنندگان این محصولات الکترونیک محصولات متنوعی در این زمینه عرضه کرده‌اند و هم محصولات سینمایی که نیاز به چنین فناوری‌ دارند، تولیدات متنوعی دارند.

برای نمونه فیلم جدید جیمز کامرون به نام آواتار یک فیلم سه‌بعدی است که با استقبال بسیار زیادی هم روبه‌رو شده است.جفری کاتزنبرگ رئیس بخش انیمیشن شرکت دریم‌ورک که از او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان و مبلغان این فناوری نام برده می‌شود سال جدید میلادی را سالی می‌داند که در آن بالاخره درب خانه‌های مردم به روی این فناوری باز خواهد شد.

علاوه بر آن وی خبر از عرضه یک فیلم جدید که با فناوری سه‌بعدی ساخته شده، داده است و انتظار می‌رود شرکت‌های سینمایی دیگر هم محصولات جدید سه‌بعدی خود را با همکاری شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه تولید تلویزیون‌های سه‌بعدی به‌زودی عرضه کنند.

انتظار می‌رود از میان 170 فیلم در سال جدید، حدود 20 فیلم به‌صورت سه‌بعدی عرضه شوند که این میزان دوبرابر فیلم‌های سه بعدی سال گذشته است.

منبع:  بی بی سی

کد خبر 99007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز