شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سونی به تازگی دو فن‌آوری جدید برای ضبط و پخش تصاویر سه بعدی معرفی کرد

به گزارش بی‌بی‌سی، سونی قرار است به زودی دوربینی را معرفی کند که قادر است تنها با یک لنز تصاویری سه بعدی ایجاد کند.

اکثر دوربین‌های تولید تصاویر سه بعدی این کار را با گرفتن تصویر از زوایایی مختلف و ترکیب‌ آن‌ها با هم انجام می‌دهد ولی دوربین جدید سونی با گرفتن تصویری که با آینه شکسته و بر روی دو سنسور ضبط شده‌است، تصاویر هموار و یکنواختی ایجاد می کند.

قرار است تا این دوربین تک لنزی در نمایشگاه الکترونیک Ceatec در توکیو ژاپن به نمایش در خواهد آمد.

برای مشاهده این تصاویر از عینک‌های پولاریزه مخصوصی استفاده می‌شود ولی بدون آن‌ها نیز می‌توان تصاویر ساده دو بعدی را تماشا کرد.

در هفته‌ای که گذشت سونی محصول جدیدی از لابراتورا تحقیقات اروپای خود را معرفی کرد. این محصول یک دوربین سه بعدی مخصوص مسابقات ورزشی است که با 3 دوربین ثابت تمام زوایای یک رویداد ورزشی را پوشش می‌دهد.

جان استون مدیر تحقیقات سونی پروفشنال می‌گوید: "هر دوربین یک سوم سرعت تصاویر را ضبط می‌کند و به دلیل هماهنگ بودن نقطه فکوس آن‌ها، تصاویر هر سه دوربین را می‌توان با یکدگیر ترکیب کرد. با داشتن اطلاعات عمق هر تصویر می‌توانیم در زمان ترکیب، هر پیکسل سه بعدی را با این اطلاعات تشکیل دهیم.

استون می‌گوید که فن‌آوری‌های امروز هنوز تا عمومی ساختن تماشای مسابقات ورزشی به طور سه بعدی فاصله دارند ولی امیدوار است تا سال 2010 این فن‌آوری به طور تبدیل شود.

کد خبر 91853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز