دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

لندن‌: تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اخیرا تعداد بیشتری از کودکان که در سن یادگیری صحبت کردن هستند با مشکل مواجه می‌شوند.

بنا بر این گزارش‌ها، یک ششم کودکان که بیشتر آنها پسر هستند برای ادا کردن واژه‌ها دچار مشکل می‌شوند و یادگیری زبان در آنها با کندی مواجه است. در این بین تعداد زیادی از کودکان برای یادگیری صحبت کردن نیاز به متخصص پیدا می‌کنند.

گفتنی است که نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیشتر کودکان ابتدا کلمه پدر و سپس مادر را می‌توانند ادا کنند. در این بین برخی از کودکان هم قادر هستند به عنوان نخستین کلمه، بله یا خیر را بر زبان بیاورند.

استخوان‌های فداکار

مادرید: آیا تا به حال شنیده‌اید در صورتی که بدن دچار سوءتغذیه شود، استخوان‌ها تا حدودی نیاز‌های بدن را تامین می‌کنند. تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که باور عمومی که در گذشته وجود داشته ، صحیح است و در صورتی که میزان کافی کلسیم در بدن وجود نداشته باشد، ‌برخی از هورمون‌ها، کلسیم را از استخوان‌ها بیرون می‌کشند و به مصرف سایر اندام‌های بدن می‌رسانند.

به گفته دانشمندان، به همین دلیل است که برخی افراد که تغذیه مناسبی ندارند، دچار پوکی استخوان می‌شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند که حتی اگر در دوره‌ای دچار تغذیه نامناسب شده‌اید، در زمانی که امکانات لازم فراهم شد دوباره از اصول تغذیه سالم پیروی کنید تا کلسیم به امانت گرفته شده از استخوان‌ها دوباره به آنها برگردد و استخوان‌ها دچار پوکی و دردسر‌های ناشی از آن نشوند.

چشم‌های راستگو

واشنگتن: به گفته پژوهشگران، چشم، اسرار شخصیت افراد را فاش می‌کند.پژوهشگران می‌گویند ممکن است به وسیله مطالعه روی عنبیه چشم افراد، به شخصیت آنان پی برد و به این ترتیب طرح و نقش عنبیه چشم ممکن است بتواند اسرار شخصیت افراد را فاش کند.

گفتنی است تا کنون پژوهشگران توانسته‌اند طرح ها و شکل‌هایی در عنبیه چشم را که نشان دهنده خوش قلبی، اعتماد، عصبی بودن یا بی‌اختیار بودن شخص است ، شناسایی کنند.

البته پژوهش‌ها برای ثابت کردن این فرضیه ادامه دارد و در صورتی که این موضوع ثابت شود پیشرفت بسیاری در زمینه علم روانشناسی ایجاد خواهد شد. یکی از متخصصان در این زمینه به خبرنگاران گفت: اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که ضرب‌المثل قدیمی در این خصوص که چشم‌ها دروغ نمی‌گویند پایه علمی دارد و می‌توان روی این موضوع کار کرد.

مهارت در سرقت میوه

استکهلم:  این روز‌ها میوه‌ هم به فهرست مواد غذایی گران‌قیمت در اغلب کشور‌ها افزوده شده و این موضوع موجب شده که برخی از افراد به فکر سرقت میوه بیفتند. گزارش‌ها حاکی از آن است که به تازگی مردی که با مهارت زیاد اقدام به سرقت میوه می‌کرده به دام پلیس افتاده است.

این مرد به میوه‌فروشی‌های گوناگون سر می‌زد و گران‌ترین میوه‌های آنها را سرقت می‌کرد و پا به فرار می‌گذاشت. باوجود اینکه حدود یک‌ماه از اقدامات این مرد می‌گذشت اما پلیس نتوانسته بود او را دستگیر کند تا اینکه سرانجام این مرد حین سرقت از یک میوه فروشی توسط مدیر این فروشگاه دستگیر شد.

این مرد 38ساله پس از دستگیری به پلیس گفت که این روز‌ها میوه خیلی گران شده است. او ادامه داد این درحالی است که من عاشق میوه‌ خوردن هستم و چون به اندازه کافی پول نداشتم،آنها را سرقت می‌کردم.

کد خبر 98756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز