یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی در انگلیس به اراده خودش یک سال را بدون پول سپری کرد.

پایگاه خبری n-tv.de گزارش داد، مارک بویل 30 ساله در یکی از خانه‌های نزدیک به بث در جنوب غرب انگلیس زندگی می کند، برای خودش سبزی می‌کارد و در میان ضایعات برای خودش لباس پیدا می‌کند.

او که فارغ التحصیل رشته علم اقتصاد است، می گوید در 12 ماه گذشته حتی یک پنی هم خرج نکرده است و اکنون انسان خوشبخت‌تری است. بویل خود را "اقتصاددان رها" می نامد.

او می گوید به همین خاطر قصد دارد "مدت نامحدود" بدون پول زندگی کند. او با دوچرخه تردد می‌کند و از تلفنش فقط زمانی استفاده کند که با او تماس بگیرند، دندان‌هایش را با مواد طبیعی مسواک می‌کند و حمام او خورشیدی است. بویل که زاده ایرلند است، گفت: "رها شدن یعنی این. این یک چالش است، اما دیگر استرسی به خاطر حساب هایم، صورت حساب‌ها و ساعات طولانی کاری ندارم."

اما بویل می‌گوید یکی از مشکلاتش زندگی اجتماعی است. او به جای اینکه با دوستانش به مکان‌های عمومی برود، پیاده‌روی می‌کند یا در تفریحگاه برای خود آتش روشن می‌کند.

بویل یک بار دیگر هم با اقدامی مشابه خود را در کانون توجه رسانه‌ها قرار داد. اوایل سال 2008 او تلاش کرد بدون پول از انگلیس به هند برود. اما او فقط توانست خود را تا کالائیس فرانسه برساند، جایی که به خاطر مشکلات متعدد مجبور به بازگشت شد.

کد خبر 96273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز