دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

پکن‌: هرچند به نظر می‌رسد انعام دادن تابع قانون خاصی نیست و هرکس بسته به سلیقه خود می‌تواند انعام بدهد اما در کشور‌هایی مانند چین و ژاپن انعام دادن هم قوانین مخصوص به خود را دارد.

برای مثال در کشور چین در بیشتر رستوران‌ها 3 درصد هزینه غذا بابت انعام پرداخت می‌شود اما در کشور ژاپن اوضاع متفاوت است. برای مثال ژاپنی‌ها انعام دادن و انعام گرفتن را نوعی بی‌احترامی می‌دانند.

گزارش ها حاکی از آن است در صورتی که یک مشتری بخواهد در ژاپن به پیشخدمت رستوران انعام پرداخت کند در بیشتر موارد با برخورد بد او مواجه می‌شود و در بسیاری از موارد پیشخدمت‌ها از دریافت انعام خودداری می‌کنند.

سرویس‌های بهداشتی مرموز 

هنگ‌کنگ: از کار افتادن سرویس‌های بهداشتی یک فروند هواپیما موجب شد که سرنشینان آن در طول پرواز با مشکلات زیادی مواجه شوند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در این هواپیما 10 سرویس بهداشتی جداگانه وجود داشته است و همه این سرویس‌ها در زمان بلند شدن هواپیما از زمین سالم بوده‌اند.

اما فقط چند دقیقه پس از پرواز مشخص شد که سرویس‌های بهداشتی خراب شده و هیچ‌یک از آنها قابل استفاده نیستند. به این ترتیب مسافران در طول این پرواز چندساعته دچار ناراحتی‌های زیادی شدند و برخی از آنها تصمیم گرفته‌اند از این شرکت هواپیمایی بابت شرایط نامساعدی که در طول پرواز داشتند، غرامت بگیرند.

این در حالی است که این شرکت هواپیمایی مهندسان پرواز را مسئول این مشکل می‌داند و معتقد است آنها به درستی سیستم فنی هواپیما را بررسی نکرده‌اند.

دستگیره مسئله‌ساز

منچستر: این روزها دستگیره در مدرسه‌های انگلیس به موضوعی برای رسانه‌ها تبدیل شده است. طبق قوانین جدید و بسیار سختگیرانه‌ای که در مورد ایمنی ساختمان مدرسه‌های انگلیس اعمال می‌شود، آنها موظف‌ هستند دستگیره‌های در را در فاصله معقولی از سطح زمین نصب کنند تا حتی یک دانش‌آموز بسیار کوتاه‌قد هم بتواند این دستگیره‌ها را در دست بگیرد.

به گفته حامیان این طرح، این اصل بسیار پیش‌پا‌افتاده است و در صورتی که در جریان بازرسی‌ها مشخص شود مدرسه‌ای به آن بی‌توجه بوده است با مسئولان آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که در مورد فضای مناسب برای تردد دانش‌آموزان در راه‌پله‌ها و راهرو‌ها هم قوانین تازه‌ای تدوین شده است که برای همه مدرسه‌ها لازم‌الاجراست و در صورتی که معماری مدرسه‌ای با این قوانین مطابق نباشد، باید هرچه زودتر کاستی‌های آن را رفع کند.

ابتکار هنرمند

ویسکونسین: هنرمندان افرادی هستند که ابتکار و خلاقیت در آنها زبانزد است. این در حالی است که این اواخر یک هنرمند عکاس با ایده ابتکاری خود نمایشگاهی مملو از بازدیدکننده را راه اندازی کرده است.

این مرد 4 هزار و 600 قطعه عکس در جریان 3 هزار و 653 روز از خودش گرفته و همه این عکس‌ها را که نزدیک به یک دهه از زندگی‌اش را به تصویر می‌کشد در نمایشگاهی به نمایش گذاشته است.

همچنین او با کنار هم قرار دادن این تصویر‌ها یک فیلم 5 دقیقه‌ای تهیه کرده است که در نوع خود ایده منحصر به فردی به‌شمار می‌رود. این مرد خلاق به خبرنگاران گفت: همه ما به دنبال ایده‌ای نو برای هدف قرار دادن زندگی‌مان هستیم تا با دنبال کردن آن، امید را به زندگی تزریق کنیم و 10 سال عکاسی از زندگی روزمره خودم یکی از این ایده‌های نو بوده است. گفتنی است او کار خود را با یک دوربین معمولی شروع کرده است.

کد خبر 96432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز