یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

مکزیکوسیتی‌: مردی که در تاریکی شب وارد خانه‌ای شده بود تا آشپزی کند به دام پلیس افتاد

صاحبخانه در حالی این مرد میانسال را مشاهده کرد که او از فریزر خانه یک بسته مرغ بیرون آورده و سرگرم پخت آن بود. صاحبخانه بلافاصله پس از مشاهده این مرد با پلیس تماس گرفت و ماموران او را که همچنان در حال آشپزی بود، دستگیر کردند.

این مرد به ماموران گفت که بی‌خانمان است و از شدت گرسنگی دست به این اقدام زده است. او ادامه داد که تاکنون دست به سرقت نزده و گمان نمی‌کرده است که استفاده از آشپزخانه یک خانه هم جرم باشد. به هر ترتیب پلیس او را به اتهام ورود غیرقانونی به خانه دیگران و سرقت مرغ از فریزر خانه به زندان انداخته است.

سرقت عابربانک با جرثقیل 

شیکاگو: درحالی که سارقان مکان‌های خلوت و روش‌های بی‌سر و صدا را برای سرقت انتخاب می‌کنند، سارقی جوان با جرثقیل به دنبال سرقت یک دستگاه عابربانک رفت. این جوان 28 ساله در ساعات پایانی شب، سوار بر جرثقیل وارد یکی از پرترددترین خیابان‌هایی شد که یک دستگاه عابربانک در آن وجود داشت.

او در کمال خونسردی از جرثقیل پیاده شد و با بستن یک طناب به دستگاه عابر‌بانک سعی کرد با کمک جرثقیل آن را از جایش بیرون بکشد. البته تلاش او خیلی به درازا نکشید چون ماموران گشت پلیس او را در حال سرقت مشاهده کردند و بلافاصله برای دستگیری‌اش وارد عمل شدند.

گفتنی است، این سارق جوان تحت تاثیر مواد مخدر نبوده است و مشخص نیست که چرا با این شیوه بسیار پیش‌پا‌افتاده دست به سرقت زده است. البته او تا کنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.

به خاطر غذای گرم

منهتن: این روزها با وجود پیشرفت همه جانبه کشورهای جهان، هنوز هم گرسنگی ناشی از فقر یکی از علت‌های مرگ ومیر است. مرگ و میر بر اثر گرسنگی، بیشتر در کشورهای فقیر جهان شایع است اما در کشورهای ثروتمند هم افراد بی‌خانمان بر اثر گرسنگی می‌میرند.

کارشناسان می‌گویند افزایش تعداد سرقت مواد غذایی یکی از نشانه‌های هشداردهنده به‌شمار می‌رود. این در حالی است که این اواخر سارقان، غذای پخته و آماده شده را از خانه‌ها سرقت می‌کنند.

برای نمونه چندی پیش یک جوان قد بلند که سرتراشیده‌ای داشت با تهدید اسلحه وارد یک خانه شد و غذای خانواده را از روی میز سرقت کرد و پا به فرار گذاشت. هرچند این سارق به سرعت دستگیر شد اما کارشناسان هشدار می‌دهند با توجه به استفاده از سلاح گرم در سرقت غذا برای رفع گرسنگی، این پدیده می‌تواند به یک فاجعه تبدیل شود.

تئاتر زندانی‌ها

بخارست: در حالی که تصور می‌شود افراد زندانی دیگر قادر نیستند برای جامعه مفید باشند، یک کارگردان تئاتر دست به ابتکار جالبی در این زمینه زده است.

این کارگردان از 80 زندانی سابقه‌دار دعوت کرد تا در یک فستیوال تئاتر شرکت کنند. گفتنی است، در بین این زندانی‌ها، قاتل، قاچاقچی و سارق‌های سابقه‌دار هم حضور داشتند. آنها در جریان این تئاتر فرصت پیدا کردند تا با این هنر آشنا شوند.

این زندانی‌های بازیگر در واقع زندگی و کارهای خلاف و در نهایت دستگیری‌شان را روایت کردند و همین موضوع به طور غیر مستقیم برای تماشاگران یک درس عبرت بود. شایان ذکر است همین زندانی‌ها نویسنده داستان‌های تئاتر بودند.

برخی از این مجرمان پس از اجرای تئاتر برای زندگی انگیزه بیشتری پیدا کرده‌اند و از توانایی‌هایشان آگاه شدند. حتی برخی از آنها قصد دارند پس از آزادی به سراغ بازیگری بروند.

کد خبر 96333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز