جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

لندن‌: در حالی که هنوز در بسیاری از کشور‌های جهان زمستان سرد از راه نرسیده است و در واقع برف نباریده، بارش برف سنگین در انگلیس مردم را به شدت غافلگیر کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بارش برف به اندازه‌ای سنگین بوده که برق 8 هزار خانه را قطع کرده است. نکته جالب اینکه با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان نمک به عنوان بهترین راه برای آب‌کردن برف‌ها به‌شمار می‌رود و به این منظور 200 هزار تن نمک در جاده‌ها و خیابان‌های انگلیس روی زمین پاشیده شده است.

از سوی دیگر 4 هزار کارگر هم به طور شبانه روزی  مشغول کار هستند اما هنوز مردم برای تردد دچار مشکل بوده و عبور و مرور به سختی انجام می‌شود.

ابتکار درتأمین هزینه ازدواج   

واشنگتن: علاقه‌مندی یک زوج جوان به محیط زیست و از سوی دیگر تهیدستی آنها موجب شد که برای تامین هزینه مراسم ازدواجشان دست به ابتکار جالبی بزنند. این زوج تصمیم گرفتند برای تامین هزینه‌های کمرشکن ازدواج، قوطی کنسرو جمع‌کنند.

آنها تا کنون موفق شده‌اند 18 هزار قوطی جمع‌آوری کنند که 5 درصد از هدف آنها یعنی جمع‌آوری 400 هزار قوطی را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب آنها قوطی‌ها را به شرکت بازیافت تحویل می‌دهند و در مقابل حدود 3 هزار دلار دریافت خواهند کرد که مخارج یک مراسم عروسی ساده با میهمانان محدود را تامین خواهد کرد.

البته احتمالا تحقق این هدف برای این زوج ماه‌ها به طول خواهد انجامید. گفتنی است آنها قوطی‌های جمع آوری شده را تا آنجایی که می‌توانند فشرده کرده و هر هفته یکبار با کامیون به کارخانه انتقال می‌دهند.

جریمه صد‌ها هزار دلاری

زوریخ: مردی که با سرعت سرسام‌آور در خیابان‌ها رانندگی می‌کرد صد‌ها هزار دلار جریمه شد. این مرد که یکی از ثروتمند‌ترین افراد سوئد محسوب می‌شود، با خودروی بسیار گرانقیمتش در بزرگراه با سرعتی بیش از حد مجاز در حال رانندگی بود، پلیس این خودرو را متوقف کرد و قبض جریمه‌ای 290 هزار دلاری به دست راننده آن داد که در نوع خود بی‌‌مانند است.

این در حالی است که در گذشته بیشترین مبلغ جریمه در سوئد 107 هزار دلار بوده است. گفتنی است رسانه‌ها این مرد ثروتمند را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند و برخی از منتقدان بر این باورند که مرتکب شدن این خطای رانندگی وجهه این مرد میانسال را در بین مردم مخدوش کرده است.

از سوی دیگر قاضی دادگاه در نخستین جلسه، این مرد را به پرداخت جریمه سنگین محکوم کرد و دفاعیات وکلای مدافع او هم به نتیجه نرسید.

افزایش قتل‌های خانوادگی

رم:  تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد قتل‌های خانوادگی در ایتالیا به طور ملموسی افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که بیشترین قربانیان خشونت‌های خانوادگی در ایتالیا را زنان تشکیل می‌دهند و هر روز تقریبا 2نفر بر اثر درگیری‌های خانوادگی به قتل می‌رسند.

این مساله موجب شده است که توجه کارشناسان هرچه بیشتر به محیط خانواده معطوف شود. علاوه بر این برخی از کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که شرکت در کلاس‌های روانشناسی خانواده و نحوه برخورد با یکدیگر برای خانواده‌های در معرض خطر اجباری شود.

برای نمونه خانواده‌هایی که در آنها اعضای معتاد وجود دارد یا خانواده‌هایی که دچار طلاق و جدایی شده‌اند باید بیشتر از نظر برنامه‌های مشاوره‌ای مورد توجه قرار گیرند. گفتنی است بسیاری از قتل‌های خانوادگی در ایتالیا ریشه اقتصادی داشته است و معمولا مردان مرتکب این قتل‌ها می‌شوند.

کد خبر 99022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز