گروه اجتماعی: با وجود گذشت بیش از 6 ماه از وعده وزیر سابق آموزش و پرورش در باره «بیمه معلمان حق‌التدریسی» از ابتدای سال تحصیلی 89-88 هنوز حق‌‌التدریسی‌ها بیمه نشده‌اند

علیرضا علی‌احمدی در آخرین روزهای عمر دولت نهم در جمع خبرنگاران اعلام کرد که همه معلمان حق‌التدریسی از اول مهر‌ماه امسال بیمه می‌شوند. 

به گفته وی، براساس قراردادی که بین سازمان تأمین اجتماعی، وزارت کار، معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، نیروهای پاره وقت آموزش و پرورش براساس قرارداد منعقده مشمول بیمه و بازنشستگی می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: « از اول مهر‌ماه 88 نیروهای حق‌التدریسی که در اداره کل امور اداری پرونده دارند و اطلاعات پرسنلی آنها در آموزش و پرورش موجود است، تحت پوشش بیمه‌ کامل درمانی در طول سال و مشمول بازنشستگی به نسبت میزان همکاری‌ای که در طول ماه با آموزش و پرورش دارند، خواهند شد.

علی‌احمدی، آمار مشمولان قرارداد بیمه و بازنشستگی نیروهای حق‌التدریسی را حدود 60 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این اقدام سالیان سال مورد انتظار نیروهای حق‌التدریسی بود اما مسیر حقوقی مناسبی برای اجرای آن طراحی نشده بود که با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری توانستیم راهکار حقوقی مناسب و سازگاری با قوانین و مقررات طراحی کنیم.

چند ماه پیش به نقل از رمضان محسن‌پور، سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش اعلام شد که «همه معلمان حق‌التدریسی از امروز(مهر‌ماه) مانند سایر معلمان عادی بیمه می‌شوند، 7 درصد از حق بیمه را خودشان می‌پردازند و بقیه را آموزش و پرورش تقبل می‌کند.»

معاون پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به خبرنگار مهر گفت: «هنوز هیچ معلم حق‌التدریسی در آموزش و پرورش شهر تهران بیمه نشده است. طرح بیمه کردن معلمان حق‌التدریسی، توافقنامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تامین اجتماعی است که هنوز به سازمان‌ها ابلاغ نشده است البته ما به‌دنبال ایجاد ساز و‌ کارهای موجود برای اجرای این توافقنامه هستیم.»

این اظهارات در حالی است که وزیر سابق آموزش پرورش از انعقاد قراردادی چهار‌جانبه بین سازمان تأمین اجتماعی، وزارت کار، معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت آموزش و پرورش سخن گفته بود. همچنین شهریور ماه مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ ضوابط بیمه معلمان حق‌التدریسی در سال تحصیلی 89 - 88 به سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد.

جعفر بابایی اعلام کرد: بر مبنای دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، معلمان حق‌التدریسی مدارس دولتی می‌توانند با پرداخت سهم حق بیمه مطابق مقررات تامین اجتماعی و با لحاظ شرایط مندرج در دستورالعمل‌، از خدمات و حمایت‌های تامین اجتماعی مانند بیمه درمان، بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بیمه بیکاری، استفاده کنند.

سازمان تامین اجتماعی نیز مهر‌ماه در نمابری به مطبوعات از بیمه شدن معلمان حق‌التدریسی خبر داد. این همه در حالی است که معلمان حق‌التدریسی همچنان در انتظار بیمه شدن هستند.

کد خبر 98653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز