شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

لندن‌: در حالی که پلیس خودرو‌های عادی را به دلیل تخلف‌ جریمه می‌‌کند، خودروی زباله جمع‌کنی یک رفتگر به دلیل پارک در جای نامناسب جریمه شد.

این رفتگر با خودروی کوچکش در حال عبور از کنار خیابان بود که مشاهده کرد مقداری شیشه شکسته شده روی خیابان ریخته است. به همین دلیل تصمیم گرفت آنها را جمع کند و خودرو را در محل ویژه پارک خودروی معلولان پارک کرد.

اما بلافاصله پلیس او را 70 دلار جریمه کرد. البته این رفتگر به دادگاه مراجعه کرد  و با ثابت کردن این نکته که یک کار ضروری انجام داده است از پرداخت جریمه معاف شد. او تاکید کرد که شیشه‌ها می‌توانست به رهگذران آسیب بزند.

ازدواج چند ثانیه پس از طلاق

منچستر: در حالی که این روزها بر تعداد زوج‌های طلاق‌گرفته افزوده می‌شود، زوجی میانسال با اقدام خود توجه رسانه‌ها را جلب کردند. این زوج پس از 20 سال زندگی مشترک تصمیم به جدایی گرفتند و تلاش بستگان برای جلوگیری از این جدایی به نتیجه نرسید.

به این ترتیب آنها پس از انجام کار‌های اداری، طلاقشان را ثبت کردند. اما هنوز چند ثانیه از امضای سند طلاق نگذشته بود که این زوج اعلام کردند می‌خواهند دوباره با هم ازدواج کنند.

آنها بلافاصله پس از طلاق، ازدواجشان را ثبت کردند و فرزندانشان هم شاهد این ازدواج بودند. این زوج به خبرنگاران گفتند که همیشه طلاق و جدایی آخرین راه است و هنوز راه‌های زیادی برای ادامه زندگی مشترک باقی مانده است. گفتنی است این زوج قصد دارند برای ادامه زندگی مشترک به شهری که در زمان ازدواج اولشان در آن ساکن بودند نقل مکان کنند.

سوئدی‌های تنوع‌طلب

استکهلم: تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که سوئدی‌ها بیش از مردم سایر کشور‌ها برای تغییر نامشان علاقه نشان می‌دهند. بنا بر آمار منتشر شده، فقط در سال گذشته میلادی بیش از 8 هزار نفر برای تغییر نامشان فرم پر کرده‌اند و این در حالی است که هزینه تغییر نام در سوئد به 210 دلار می‌رسد.

گفتنی است که در این بین بسیاری از این افراد به دنبال نام خانوادگی گذشته و پیش از ازدواج خود هستند. آنها معتقدند که پس از ازدواج هم باید نام‌خانوادگی خودشان را حفظ کنند.

از سوی دیگر برخی از زوج‌ها هم با انتخاب یک نام خانوادگی توافقی به این نتیجه رسیده‌اند که از این پس بهتر است از نام خانوادگی استفاده کنند که متعلق به هیچ یک از آنها نیست و طبق یک توافق انتخاب شده است. همچنین برخی از افراد هم قصد دارند نام‌های بسیار قدیمی و منسوخ شده را وارد شناسنامه‌ کنند.

شرکت پارکینگی

کانزاس سیتی:  زنی خانه‌دار با یک اقدام ابتکاری برای خودش یک شرکت به ثبت رسانده و از این راه کسب درآمد می‌کند. این زن برای ایده خلاقانه‌اش از کمبود جای پارک و هزینه سرسام‌آور پارکینگ‌ها بهره گرفت.

خانه این زن باهوش در نزدیکی فرودگاه قرار دارد و او از همین نکته استفاده کرده است تا مسافران بتوانند در پارکینگ خانه‌اش خودرو‌هایشان را پارک کنند. به گفته این زن، هزینه پارک خودرو برای چند شب در پارکینگ فرودگاه بسیار زیاد است و به همین دلیل مبلغی که او بابت هر شب پارک خودرو در پارکینگ خانه‌اش از مسافران دریافت می‌کند مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

این زن شرکتی با عنوان در پارکینگ خانه من پارک کنید به ثبت رسانده و در چند ماه گذشته از همین راه حدود 3 هزار دلار درآمد داشته است. گفتنی است مسافران برای بهره‌مندی از فضای پارکینگ این خانه آن را از پیش رزرو می‌کنند.

کد خبر 98584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز