همشهری آنلاین: صنایع خودروسازی آلمان سریع تر از آنچه انتظار می‌رود از بحران مالی و اقتصادی نجات پیدا کرد.

Roboter in der Autoproduktion

ماتیاس ویسمان، رئیس انجمن صنایع خودروسازی آلمان (VDA) امروز به روزنامه "ولت" گفت: "انتظار داریم برای کل سال شاهد رشد 21 درصدی و صادرات 4.15 میلیون خودرو باشیم."

این انجمن همچنین پیش بینی کرد در سال 2010 برای بازار داخلی آلمان 5.45 میلیون خودرو تولید کند که 10 درصد بیش از سال گذشته است.

ویسمان دلیل تغییر پیش بینی سابق خود را برای کل سال، بهبود صادرات خودرو آلمانی اعلام کرد و گفت: تجارت خوب با آسیا و بیش از همه با چین و همچنین بهبود بازارهای آمریکا موجب تقویت صادرات شد."

سود آلمان ها در بازار خودرو چین بیش از انتظار بوده است. در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی بازار خودرو در این کشور برای آلمان ها 41 درصد رشد داشت. خودروسازان آلمانی توانستند با 53 درصد رشد، 1.3 میلیون خودرو به چینی ها بفروشند.

این انجمن تخمین زده است که در سال جاری در آلمان حدود 2.9 میلیون خودرو جایگزین خودروهای کارکرده شود. سال گذشته جایگزینی خودروها رشد شدیدی داشت به طوری که به 3.8 میلیون دستگاه رسید.

افزایش بودجه تحقیقاتی

به گفته ویسمان عامل قطعی بهبودی اوضاع خودروسازان آلمان، این واقعیت بود که در دوران بحران بودجه تحقیقاتی شان را کاهش ندادند، بلکه با 4.4 درصد افزایش، این بودجه را به 20.9 میلیارد یورو رساندند. به این ترتیب خودروسازی آلمان از نظر فنی پیشرفت و الگوی مناسبی را ارایه کرد.

در صنعت خودروسازی آلمان در حال حاضر 710 هزار نفر مشغول کار هستند و بنا به اعلام VDA از هر هفت فرصت شغلی در آلمان یک فرصت بستگی به صنعت خودروسازی دارد.

کد خبر 119688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز