همشهری آنلاین: علی رغم انتشار اخبار گسترده رسانه های آلمان و ارائه آمارهای فراوان از سوی دولت ائتلافی این کشور مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی آلمان، حزب ائتلافی حاکم این کشور با مشکل کاهش آمار محبوبیت مواجه است.

آنگلا مرکل

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، هفته نامه آمریکایی'نیوزویک' روز یکشنبه نوشت: از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی و بعد از انتخاب مجدد 'آنگلا مرکل' توسط مردم این کشور، ‌وی مسائل و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است.

نیوزویک ادامه داد: درگیری با احزاب کم اهمیت تر در دولت ائتلافی، اتخاذ رویکرد نادرست در ماجرای احداث ایستگاه راه آهن 'اشتوتگارت 21' که باعث بروز اعتراضات عمومی در آلمان شد و حمایت از اعطای کمک های مالی توسط اتحادیه اروپا علی رغم مخالفت رای دهندگان آلمان، از جمله مشکلاتی است که مرکل در برخی موارد هم نتوانست به خوبی آنها را مدیریت کند.

از همین رو، نتایج نظرسنجی ها نشان دهنده از دست دادن 10 درصد محبوبیت حزب مرکل بین شهروندان آلمانی است.‌ این روند تا حدی پیش رفته که اکنون احزاب مخالف در نظرسنجی ها همپای حزب مرکل پیش می روند.

'توماس کلین بروخوف' ، یکی از مدیران ارشد صندوق مارشال آلمان در این زمینه گفت: با آنکه آلمان در ظاهر بین تمام کشورهای اروپایی بهترین عملکرد را برای مقابله با بحران اقتصادی داشته است، اما مردم این کشور نظر دیگری دارند.

به نوشته نیوزویک، از آنجا که تا برگزاری انتخابات سراسری آلمان سه سال دیگر زمان باقی است،‌ به احتمال زیاد طی این مدت مرکل با چالش هایی از داخل حکومت ائتلافی خود و با رهبران احزاب ائتلافی مواجه خواهد بود و در عین حال هم اکنون نیز صداهای ناراضی از این سو شنیده می شود.

افزون بر این، نباید انتخابات سال آینده آلمان را نیز از نظر دور نگه داشت.

قرار است 16 ایالت این کشور و به طور کلی نیمی از جمعیت آلمان در این انتخابات شرکت کنند. انتخاباتی که به منزله سنجشی برای میزان موفقیت رهبری مرکل نیز به شمار می آید.

کد خبر 119592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز