همشهری آنلاین: دولت آلمان معتقد است با وجود نقص‌های بسیاری که در روند بازسازی افغانستان وجود دارد، پیشرفت‌هایی هم در این کشور حاصل شده است

bundestag

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، دیرک نیبل (Dirk Niebel)، وزیر توسعه آلمان در برابر مجلس این کشور اعلام کرد از جمله این پیشرفت‌ها افزایش شمار مدرسه‌ها، افزایش سهم حضور دختران در مدارس و همچنین کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان است.

وی در همین حال در خصوص نگاه شدیدا منفی به توسعه در افغانستان هشدار داد و گفت در حال حاضر حدود 4900 سرباز آلمانی در این کشور مشغول فعالیت هستند.

نیبل در بیانیه‌ای از جانب دولت آلمان اعلام کرد: اگر ما درباره اوضاع، بدتر از آنچه که هست، بگوییم، همه چیز را به خطر خواهیم انداخت. وضع بسیاری در افغانستان بهتر شده است.

وی افزود، افغانستان برای اقتصاد آلمان "مملو از شانس" است. نیبل یکی از بزرگ ترین مشکلات را شیوع فساد، فقدان امنیت حقوقی و کارکرد بد دستگاه های دولتی عنوان کرد.

پس از اظهارنظر دولت آلمان در خصوص افغانستان، اکنون مجلس این کشور است که باید در خصوص ماموریت جدید در افغانستان رایزنی و تصمیم گیری کند. عملیات ارتش آلمان قرار است یک سال دیگر و تا فوریه 2012 تمدید شود. برای نخستین بار چارچوب زمانی خروج نخستین سربازان آلمانی از افغانستان در هنگامی اعلام می شود که بنا به گفته دولت برلین، اوضاع اجازه دهد. درباره ماموریت جدید، جمعه هفته آینده تصمیم گیری می شود و طبق پیش بینی ها دولت نظر اکثریت را جلب کرده است.

کد خبر 126294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز