همشهری‌آنلاین: تازه‌ترین گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که در آلمان هم‌چنان در مورد مهاجران تبعیض وجود دارد. نبود برنامه‌ مدون فقرستیزی، نابرابری در بازار کار و سیاست‌های غیرعادلانه‌ درمانی و اجتماعی از دیگر نکات مورد انتقاد هستند

germany poverty

به گزارش رادیو دولتی آلمان بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان ملل در مورد کشورها، پناهجویان در آلمان از امکانات اجتماعی لازم برخوردار نیستند. بر این اساس لازم است برای این افراد امکان دسترسی عادلانه به سیستم‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و بازار کار «هماهنگ با استانداردهای بین‌المللی» فراهم شود.

بر پایه‌ی این گزارش، مهاجران نیز در آلمان هم‌چنان در برخورداری از حق آموزش و کار با موانع فراوانی روبه‌رو هستند. افزون بر این، بسیاری از پیشنهادهای پیشین این نهاد در مورد حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گروه‌های یادشده به اجرا درنیامده‌اند تا جایی که به‌عنوان نمونه از هر چهار کودک یکی بدون صبحانه به مدرسه می‌رود. این نهاد بین‌المللی بار دیگر بر تدوین «برنامه‌های روشن و عملی» تأکید می‌کند تا «کودکان به‌ویژه در خانواده‌های فقیر وعده‌های غذایی مناسب دریافت کنند».

گزارش سازمان ملل می‌گوید، آلمان در زمینه‌ی کاهش بیکاری در ایالت‌های شرق آلمان کم‌کاری کرده است؛ به گونه‌ای که شمار بیکاران در این مناطق دو برابر بخش‌هایی است که پیش از فروریختن دیوار برلین متعلق به آلمان غربی بودند.

بنا بر گزارش یادشده، کمک‌های اجتماعی به افراد نیازمند در آلمان تضمین کننده‌ی استانداردهای لازم برای زندگی نیست و حوزه‌های کودکان، معلولان، سالمندان و بیماران نیازمند بازبینی بنیادین هستند.

تنظیم‌کنندگان گزارش هم‌چنین ابراز نگرانی می‌کند که ۱۳ درصد جمعیت آلمان زیر خط فقر زندگی می‌کنند (از این تعداد ۵/ ۲ میلیون کودک) و ۳/ ۱ میلیون نفر با وجود داشتن کار نیاز به پشتیبانی دارند. این کمیته با اشاره به این موضوع، تدوین برنامه‌ای جامع برای مقابله با فقر را ضروری می‌داند.

علاوه بر این زنان در دسترسی به برخی از مشاغل با مشکل روبه‌رو هستند که دلیل آن وجود «تفکرات کلیشه‌ای در مورد نقش جنس‌های مختلف» عنوان شده است.

اصلاحات ساختار بازار کار از نکات مثبتی است که سازمان ملل متحد در گزارش خود به آن اشاره می‌کند؛ فرایندی که نتیجه‌ی آن ثبت رکورد کم‌ترین میزان بیکاران در ۲۰ سال گذشته بوده است.

 

کد خبر 139725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز