جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

فلوریدا‌: تماس غیرضروری با پلیس موجب شد که مرد 28ساله‌ای به زندان بیفتد. این مرد در خانه‌اش ‌احساس گرسنگی کرد و تصمیم گرفت به رستوران برود. او با آژانس کرایه خودرو تماس گرفت اما کارمند آژانس گفت که تا یک ساعت دیگر خودرو ندارد.

او که برای رفتن به رستوران به خودرو نیاز داشت با خط اضطراری پلیس تماس گرفت و ادعا کرد از نقشه یک سرقت در رستوران نزدیک خانه‌اش با خبر شده است و می‌تواند به ماموران در این زمینه کمک کند. به این ترتیب پلیس به خانه این مرد آمد تا او را به رستورانی ببرد که قرار بود در آن سرقت اتفاق بیفتد. اما در رستوران، ماموران متوجه دروغگویی این مرد شدند و او را به زندان انداختند.

سیگار در قطار پرسرعت

پکن: سیگار کشیدن در یک قطار پرسرعت دردسر زیادی ایجاد کرد. مطابق مقررات جدید، سیگار کشیدن حتی در سرویس‌های بهداشتی قطار‌های پرسرعت هم ممنوع است. در صورتی که در این قطار‌ها دود سیگار به راه بیفتد، سیستم‌های هشداردهنده به‌طور خودکار شروع به کار کرده و قطار را متوقف می‌کنند.

به گفته کارشناسان، دود سیگار می‌تواند موجب نقص فنی تجهیزات قطار‌های پرسرعت شود و به همین دلیل قوانین سختی در این زمینه وضع شده است. اما فردی در یکی از این قطار‌ها که با سرعت 350 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود، سیگار روشن کرد و موجب توقف اضطراری این قطار در بین راه شد.

البته او پیش از اینکه ماموران بتوانند دستگیرش کنند از قطار فرار کرد. با وجود این، تلاش ماموران برای دستگیری‌این فرد متخلف ادامه دارد و تصویر چهره‌نگاری شده‌اش در شهر پخش شده است.

اسکیت‌بازی در میان جنگ

کابل: در حالی که افغانستان همچنان با پیامد‌های جنگ دست به گریبان است و اغلب مردم این کشور در فقر کامل به سر می‌برند، ‌مقامات در تلاشند تا با برخی شیوه‌ها، شوق به زندگی را به مردم کشورشان بازگردانند. به همین منظور یکی از مقامات کمیته المپیک افغانستان زمینی را برای اسکیت‌بازی کودکان و نوجوانان اهدا کرده است.

او همه امکانات مورد نیاز برای این پارک تفریحی را با هزینه خودش تامین کرده است. او به خبرنگاران گفت که این اقدام موجب می‌شود که جوانان و نوجوانان برای بازی‌هایی مانند اسکیت که به زمین مناسب نیاز دارد، امکانات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.

او بر این باور است که جوانان با تمرین در این زمین می‌توانند برای مسابقه‌ها آماده شوند و در مسابقه‌های جهانی هم شرکت کنند. گفتنی است حتی اقشار بسیار فقیر هم می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

زندانیان برف روب

واشنگتن:  بارش برف سنگین مقامات شهر را بر آن داشته است تا از زندانیان برای برف‌روبی استفاده کنند. این اواخر بیش از 60 سانتی‌متر برف باریده است و مقامات تصمیم گرفته‌اند برای هرچه سریع‌تر تمیز کردن شهر از زندانیان استفاده کنند. به همین دلیل تعدادی از زندانیان که با جرم‌های سبک و بی‌خطر‌تر به زندان افتاده بودند به این منظور انتخاب شدند.

هر یک از این زندانیان یک پارو دریافت کردند و مشغول برف‌روبی پیاده‌رو‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و ... شدند. گفتنی است آنها به ازای هر ساعت کار حدود 8 دلار دریافت می‌کنند که کمترین دستمزد یک کارگر ساده است.

از سوی دیگر این طرح با استقبال زیادی مواجه شده است و کارشناسان معتقدند بسیاری از زندانیان را می‌توان از این راه به انجام کار‌های مثبت و دست برداشتن از کار‌های خلاف تشویق کرد. همچنین در این صورت آنها احساس مفید بودن می‌کنند.

کد خبر 98495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز