همشهری آنلاین: چین آنچه را سریع‌ترین مسیر قطار جهان می‌خواند، رونمایی کرد- قطاری که شهرهای مدرن گوانگ‌ژو و ووهان با میانگین سرعت 350 کیلومتر در ساعت به هم متصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این قطار سریع‌السیر فاصله 1069 کیلومتری را که قبلا در هفت ساعت و نیم پیموده می‌شد،‌ در سه ساعت می‌پیماید.

کار بر روی این پروژه در سال 2005 به عنوان بخشی از طرح‌ها برای گسترش شبکه ریلی پرسرعت آغاز شد و هدف نهایی اتصال شهر گوانگ‌ژو،‌ یک مرکز تجاری در جنوب چین نزدیک هنگ‌کنگ به شهر پکن، پایتخت چین است.

ژانگ شوگانگ، رئیس اداره حمل و نقل در وزارت راه‌‌آهن در این باره گفت: "این قطار می‌تواند با سرعت 394.2 کیلومتر در ساعت حرکت کند، این قطار سریع‌ترین قطار در حال کار در جهان است."

به گفته شو فنگلیانگ، مهندس عمومی مسئول طراحی این مسیر در مقام مقایسه، میانگین سرعت قطارهای سریع‌السیر در ژاپن 243 کیلومتر در ساعت و در فرانسه 277 کیلومتر در ساعت است.

پکن یک برنامه بلندپروازانه توسعه راه‌آهن دارد که هدف آن افزایش طول این شبکه ملی از 86000 کیلومتر به 120000 کیلومتر است، تا شبکه ریلی این کشور به گسترده‌ترین شبکه پس از آمریکا بدل شود.

چین اولین خط قطار سریع‌السیر خود را در زمان المپیک پکن در سال 2008 برای اتصال پایتخت به شهر بندری تین‌جان به راه انداخت.

در ماه سپتامبر،‌ مقامات اعلام کردند که قصد دارند در یک تحول گسترده در سیستم راه آهن این کشور در تلاش برای تشدید رشد اقتصادی این کشور، 42 خط قطار سریع‌السیر را به راه اندازند.

این شبکه از تکنولوژی ایجاد شده با همکاری شرکت‌های خارجی مانند زیمنس و بومباردیر و آلستوم استفاده می‌کند

کد خبر 98155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز