همشهری آنلاین: سخنگوی دادستانی کل فدراسیون روسیه روز شنبه اعلام کرد: تعداد قربانیان حادثه قطار "نفسکی اکسپرس" به 30 کشته و 60 مجروح افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی از مسکو، قطار سریع السیر "نفسکی اکسپرس" که از مسکو راهی سنت پتربورگ بود، جمعه شب دچار سانحه شد که طی آن دو واگن از ریل خارج شدند. یکی از گزینه های این حادثه اقدام تروریستی می باشد.

مارینا گریدنوا گفت: تعداد قربانیان حادثه برای "نفسکی اکسپرس" به 30 نفر رسید، 60 نفر با جراحات مختلف در مراکز درمانی بستری شده اند".

وی افزود که تعداد دقیق آسیب دیدگان در این فاجعه دیرتر اعلام خواهد شد.

در حال حاضر در محل حادثه 224 نفر کار می کنند. بالگردهای وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه، 10 آمبولانس و سایر تجهیزات به محل حادثه اعزام شده اند و به کمک بالگرد افراد زخمی را به مسکو و سنت پتربورگ منتقل می کنند.

دفتر مطبوعاتی کرملین  نیز اعلام کرد: رئیس جمهور فدراسیون روسیه به سرگی شایگو وزیر حوادث غیرمترقبه دستور داد که همه تدابیر لازم را برای ارائه کمک به آسیب دیدگان اتخاذ کند".
همچنین اعلام شده، دیمیتری مدودف، به الکساندر بورتنیکوف مدیر سازمان فدرال امنیت روسیه و یوری چایکا دادستان کل دستور داد که همه تحقیقات لازم را انجام داده و امکان بررسی علل وقوع این رویداد را تامین کنند.

کد خبر 96221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز