همشهری‌آنلاین: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ، مسلمانان سراسر جهان با برپایی مجالس مذهبی، یاد و خاطر قیام اباعبدالله الحسین و رشادت های یاران باوفایش را گرامی داشتند و به ذکر مصیبت پرداختند

به گزارش واحد مرکزی خبر، در عتبات عالیات به ویژه کربلای معلی میلیون‌ها زائر در ماتم شهادت فرزندان رسول خدا صلوات الله علیه سوگواری می‌کنند.

منطقه بین الحرمین و خیابانهای اطراف مرقد مقدس حضرت اباعبدالله علیه السلام و حضرت ابوالفضل سلام الله علیه پر از جمعیت است و زائران ایرانی همراه با بقیه زائران کشورهای اسلامی اقدام به برگزاری مراسم سینه زنی و عزاداری در کربلا کرده‌اند.

هیاتها و عزاداران حسینی استان نجف اشرف نیز همزمان با شب تاسوعای اباعبدالله الحسین (ع) تا دیر وقت برای عرض تسلیت، به مرقد امام علی (ع) می آمدند و در مظلومیت پسر شیر خدا بر سرو سینه می‌زدند.

مناطق و خیابانها اطرافِ حرم مطهر حضرت علی (ع) مملو از عزاداران حسینی بود و شیعیان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت به همراه هزاران زائر ایرانی از دیشب تا اذان صبح امروز با نوحه خوانی و سینه زنی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) سوگواری کردند.

ایرانیان مقیم بروکسل (بلژیک) نیز در شب تاسوعای حسینی با حضور در مراسم دعا و سینه زنی، یاد شهیدان و وفاداران به امام سوم شیعیان حضرت امام حسین علیه السلام را گرامی داشتند.

همزمان با تاسوعای اباعبداالله الحسین (ع)، شیعیان به ویژه ایرانیان مقیم انگلیس در شهرهای لندن، منچستر، کاردیف ، بیرمنگهام، گلاسگو، ناتینگهام و نیوکاسل با حضور در مساجد و مراکز اسلامی بیرق عزا بر پا و سوگواری کردند.

شیعیان کشورهای اسلامی مقیم لندن به ویژه ایرانیان عزادار عاشق اهل بیت علیهم السلام در شب تاسوعا به یاد سید و سالار شهیدان کربلا و علمدارش ابا الفضل العباس یکپارچه سیاهپوش شدند و با نوحه خوانی و سینه زنی، در سوگ شهیدان کربلا اشک ماتم ریختند.

مراسم سوگواری و عزاداری ایرانیان مقیم و مسلمانان فرانسه در اماکن مختلف این کشور به ویژه محل کنسولی سفارت ایران هر شب برگزار می شود.

در این مراسم، عزاداران حسینی با سینه زنی و گوش فرانهادن به سخنرانی و ادعیه و نیز توزیع نذری، دل ها را به کربلا می‌برند و در غم شهادت و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، اشک ماتم می ریزند.

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی ، مراسم عزاداری در مسجد کبود ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می شود.

صدها نفر از ایرانیان سوگوار مقیم ارمنستان دیشب در این مسجد عزاداری کردند و در غم شهادت جانسوز حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

مراسم سوگواری شب تاسوعای حسینی به یاد شهدای کربلا با حضور ایرانیان مقیم و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در تاجیکستان و خانواده‌هایشان برگزار شد.

عاشقان و عزاداران ابا عبدالله حسین (ع) و یاران باوفایش، دیشب در نمازخانه حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه همانند شب‌های گذشته در فضایی آکنده از حزن و اندوه به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و به یاد شهدای مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند.

عاشقان و دلبستگان امام حسین(ع) و یاران باوفایش در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به یاد آن بزرگ مرد تاریخ سوگواری کردند.

شیعیان و مسلمانان مقیم ونزوئلا با حضور در مرکز اسلامی این شهر به یاد مظلومیت‌ها و شهادت مسافران کربلا به سر و سینه زدند و در غم سالار شهیدان و یاران گرامی ایشان سوگواری کردند.

کد خبر 98105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز