همشهری آنلاین: دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، با حسنی‌مبارک ، رییس‌جمهور مصر، در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه گفت‌وگو کردند.

علی لاریجانی در پایان این دیدار 90 دقیقه‌ای در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی، گفت‌وگوهای خود را با حسنی مبارک، خوب و سازنده توصیف کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : در این دیدار درباره مسائل مختلف منطقه ای با رئیس جمهور مصر مذاکره شد.

لاریجانی در این نشست خبری به پرسش های خبرنگاران درباره روابط ایران و مصر، وقایع یمن ، موضوع هسته ای ، روابط ایران و حماس و وقایع غزه پاسخ گفت.

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان پیش از این دیدار درجمع خبرنگاران در قاهره تاکید کرده بود که زمینه‌ای قوی وجود دارد که به پیگیری موضوعات مربوط به روابط ایران و مصر و تلاش جهت حمایت از آن کمک می‌کند.

علی لاریجانی پس از ورود به قاهره درجمع خبرنگاران سفرش به مصر را به دلیل این که این کشور یکی از کشورهای تاثیرگذار درمنطقه است، مهم توصیف کرد.

براساس گزارش خبرگزاری کویت،‌ وی افزود: هدف از سفر من دیدارم با برادرانمان در مصر و مشارکت در نشست کمیته‌ی تغییرات ویژه در اساسنامه اتحادیه پارلمان‌های کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی است.

لاریجانی سفرش به مصر را فرصتی مناسب برای پیگیری روابط ایران و مصر و مسایل مربوط به دو کشور توصیف کرد.

وی در خصوص این که مجلس شورای اسلامی ایران چه اقدامی می‌تواند در راستای حمایت از روابط مصر و ایران انجام دهد، گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاه بالایی در ایران دارد و اختیارات گسترده‌ای جهت پیگیری موضوعات اساسی و تاثیرگذار در کشور در اختیار دارد.

عبدالاحد جمال الدین نماینده حزب حاکم مصر در پارلمان این کشور تاکید کرد که به نمایندگی از سوی فتحی سرور رییس پارلمان مصر از مهمان ایرانی‌اش استقبال کرده و به او خوشامد گفته است.

وی هم چنین از تمایل پارلمان مصر جهت همکاری‌های مثبت با مجلس شورای اسلامی ایران به سود منافع دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی روزیکشنبه صبح جهت حضور در نشست کمیته اصلاح و بازنگری اساسنامه اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی تهران را به مقصد قاهره ترک کرد.

علی لاریجانی پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران با مرور فعالیت‌های اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی به ویژه در بخش غزه آن را مثمرثمر و تاثیرگذار برشمرد.

وی همچنین به فعالیت‌های اتحادیه بین‌المجالس آسیایی خصوصا در مساله غزه نیز اشاره کرد و این فعالیت‌ها را نیز تاثیرگذار خواند.

به گفته‌ لاریجانی اصلاح اساسنامه کشورهای عضو اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در دستور کار نشستی قرار دارد که وی برای حضور در آن عازم قاهره می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این سفر نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی تهران و کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

در مراسم بدرقه علی لاریجانی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت و علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و هم‌چنین علاءالدین یوسف رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران حضور داشتند.

کد خبر 97783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز