چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوچرخه‌‌سواران ایران در حالی با اختلاف چشمگیر نسبت به سایر رقیبان آسیایی خود صدرنشین بخش جاده آسیا شدند که در مقایسه با امتیاز کشورهای قاره‌‌های دیگر، در رده سوم جهان قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگر مهر، اتحادیه بین‌‌المللی دوچرخه ‌سواری (UCI) در گزارشی به رده‌‌بندی امتیازآورترین دوچرخه‌سواران جاده‌ آسیا در ماه نوامبر اشاره کرد که طی آن رکاب‌زنان کشورمان با اقتدار صدرنشین امتیازآورترین دوچرخه‌‌سواران بخش جاده قاره کهن شدند.

در این رده‌بندی دوچرخه‌‌سواران جاده ایران با 392 امتیاز و با اختلاف 93 امتیاز نسبت به تیم دوم، در صدر جدول رده بندی آسیا قرار گرفتند. پس از رکاب‌زنان کشورمان، دوچرخه‌سواران ژاپن با 299 امتیاز، کره جنوبی با 76 امتیاز، قزاقستان با 18 امتیاز، چین با 13 امتیاز و مالزی با 6 امتیاز رده‌های دوم تا ششم این رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

ضمن این که نمایندگان کشورمان در دو تیم پتروشیمی تبریز و دانشگاه آزاد هم اکنون عملکرد درخشانی در تور بین‌المللی اندونزی داشتند اما در گزارشات آتی UCI این امتیازات محاسبه می‌شود، موضوعی که می‌تواند در رده‌بندی بعدی باعث صعود بیشتر رکاب‌زنان ایران در رنکینگ، به خصوص در بخش انفرادی جاده آسیا شود.

در بخش دیگری از گزارش UCI آمده است: "ماه نوامبر، ماه شلوغی در آسیا بود، چراکه چندین تور بین‌المللی در تقویم آسیایی UCI ثبت شده که مهمترین آنها تور ژاپن، تور کره جنوبی، تور هاینان چین و تور اندونزی است."

همچنین طبق اعلام اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) تیم‌‌های برتر قاره‌های مختلف جهان در ماه نوامبر به شرح زیر هستند:

قاره اروپا:

1- اسپانیا با 427 امتیاز، 2- روسیه با 190 امتیاز، 3- فرانسه با 174 امتیاز

قاره آمریکا:

1- کلمبیا با 245 امتیاز، 2- گواتمالا با 148 امتیاز، 3- بولیوی با 115 امتیاز

قاره اقیانوسیه:

1- نیوزلند با 363 امتیاز، 2- استرالیا با 350 امتیاز

قاره آفریقا:

1- مغرب با 398 امتیاز، 2- آفریقای جنوبی با 284 امتیاز، 3- نامیبیا با 85 امتیاز

در این شرایط و در مقایسه با امتیازات تیم‌‌های دوچرخه‌‌سواری در 5 قاره جهان، رکا‌ب‌زنان کشورمان پس از تیم‌های اسپانیا از قاره اروپا و مغرب از قاره آفریقا، در رده سوم جهان قرار گرفته است. تیم‌‌های نیوزلند و استرالیا هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 96571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز