همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی گفت: در دهه چهارم انقلاب باید سپاه و بسیج چهره‌ای جدید از خود نشان دهند

و بتوانند نقش و ماموریت اصلی خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، سردار سر لشگر محمدعلی جعفری بعدازظهر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ پاسداران و بسیجیان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در سالن امام علی (ع) این نیرو با یادآوری اینکه بسیج طی 31 سال گذشته همواره در راستای تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ آن در همه صحنه ها حضور چشمگیر داشته است گفت: در دهه چهارم انقلاب بسیج باید چهره‌ای جدیدی از خود نشان دهد.

سردار جعفری افزود: بستر سازی مناسب در سپاه و بسیج برای مقابله با تهدیدات نرم آماده شده است.

وی اضافه کرد: کرنشی که برخی افراد داخلی در مقابل غربی‌ها و زورمداران غربی انجام می‌دهند معنی آن ظلم ستیزی و مقابله با فرهنگ بیگانه و زورگویی آنها نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به جدیت استکبار در جنگ نرم با ایران هوشیاری ملت در مقابله با این جنگ را یک ضرورت خواند و افزود: شکست دشمن در جنگ تحمیلی آنان را به جنگ نرم با ایران واداشته است.

سردار سرلشگر جعفری با اشاره به اینکه دشمن در رویکرد جدید خود به جنگ نرم علیه ایران پرداخته است یادآور شد: استکبار می خواهد از این راه به اسلام و انقلاب ضربه وارد کند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر ماهیت تهدیدات دشمنان نظام اسلامی با تهدیدات دوران نخست انقلاب که عمدتا تهدید سخت بود تفاوت دارد افزود:  تهدید نظامی در ایران جایی ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این دهه باید سپاه و بسیج چهره‌ای جدید از خود نشان دهند و بتوانند نقش و ماموریت اصلی خود را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا کنند.

سردار سرلشگر جعفری با اشاره به حوادث اخیر کشور این حوادث را نیازمند کالبدشکافی و تحلیل کارشناسی دقیق دانست و تاکید کرد: حوادث اخیر که به بهانه رقابتهای انتخاباتی در کشور صورت گرفت تبعات منفی و ضربه های به اعتبار و حیثیت نظام وارد شد.

وی افزود: عده ای در مقطع انتخابات و بعد از آن تخلفات زیادی در عبور از قانون انجان دادند و باید پاسخگویی این تخلفات باشند.

سردار جعفری گفت: این افراد در مقطع کنونی که در حربه‌های خود شکست خورند مدعی آن هستند که می خواهند در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: به رغم اینکه به اعتبار و حیثیت نظام ضربه های وارد شد اما این روند موجب تقویت و مستحکمتر شدن هرچه بیشتر نظام شدند و دشمنان به جایگاه و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه ضامن تدوام انقلاب اسلامی بود افزود: فلسفه سپاه و بسیج به شدت با فلسفه نظام گره خورده است.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته است به جایگاه عظیم و ارزشمندی در سطح جهانی دست یابد افزود: این جایگاه وظیفه بسیج را در صیانت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) وظیفه سنگینی بر دوش سپاه و بسیج گذاشته است تاکید کرد: ما مدعی دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن هستیم باید خودمان را بیش از گذشته برای دفاع از ارزشهای نظام آماده کنیم.

فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: محتوای اصلی جمهوری اسلامی به این است که وقتی می بیند استکبار جهانی به یک ملتی به ویژه یک جامعه اسلامی مثل مردم فلسطین ظلم می کند نمی‌تواند ساکت بنشیند و باید از آنها حمایت کند و این   وظیفه‌ای است که بر دوش یک نظام اسلامی واقعی گذاشته شده است.

وی با یادآوری توطئه‌های دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح این دسیسه‌ها پرداخت و گفت: در دهه اول انقلاب شاهد بروز جنگ تحمیلی علیه ایران بودیم و ایران یک تنه در مقابل رژیم بعثی ایستادگی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حساسیت مقوله جنگ نرم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با جدیت بیشتر این مقوله را دنبال کنند و نسل جوان را با خطر این تهدید بزرگ آشنا سازند.

سردار سرلشگر جعفری با اشاره به اینکه دشمن در این 31 سال از هیچ حربه ای علیه این نظام فروگذار نبود افزود: تحریم اقتصادی و سعی در ضربه زدن به این نظام از طریق اقتصادی به عنوان یک اصل مهم در توطئه های استکبار مطرح بوده است.

فرمانده سپاه پاسداران نقش بسیجیان و پاسداران را در مقابله با جنگ نرم بسیار خطیر خواند و افزود: امروزه دشمن در این جبهه علیه نظام صف آرایی کرده است.

سردار سرلشگر جعفری با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خطر فتنه نرم را پشت سر گذاشته است افزود: برخی مدعیان راه امام (ره) اهداف مغایر با راه امام و نظام را دنبال می‌کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در مقابل تهدیدات سخت دشمنان آبدیده شده است گفت: امروز جمهوری اسلامی در عرصه تسلیحات و صنایع نظامی به فناوری و پیشرفتهای خوبی رسیده است و دشمن به همین خاطر به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده که مقابله با آن نیاز به آگاهی، بصیرت و هوشیاری دارد.

سردار سرلشکر جعفری با بیان اینکه همه بخشهای سپاه و بسیج در هر رده ای و بخشی که هستند باید آمادگی کامل خود را حفظ کنند افزود: امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب بستر لازم برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان فراهم شده است اما در کنار آن باید از آمادگی لازم نظامی نیز جهت حفظ و برقراری امنیت بیشتر برخوردار باشیم.

سردار جعفری افزود: در مقطعی سپاه و بسیج در جبهه جنگ سخت و نظامی فعال بود اما در مقطع کنونی در زمینه جنگ نرم فعالانه وارد عرصه شود.

وی با تاکید بر اینکه شرط کافی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حراست از محتوا، اصول و مبانی آن است گفت: باید جهت حفظ محتوا، اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی که مورد هجمه دشمن قرار گرفته است تلاش کنیم و بدانیم این امر با کار نرم افزاری و فکری، جهاد، بصیرت، آگاهی و ارتقای سطح ایمان و اعتقاد جامعه بزرگ ایران، میسر است.

سردار سرلشگر جعفری تصریح کرد: عدالت محوری، طرفداری از محرومین و مستضعفین، ظلم ستیزی و استقلال طلبی واقعی از اصول و مبانی جمهوری اسلامی بوده و محتوی نظام اسلامی را اینها تشکیل می‌دهد.

وی نقش تحکیم بخش و اثرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در زنده نگه داشتن و توسعه اسلام در عصر کنونی یادآور شد و گفت: دین اسلام داشت به فراموشی سپرده می شد اما با ظهور انقلاب اسلامی این ورق برگشته و امروز مردم جهان دارند متوجه اسلام و قرآن می‌شوند و ما با ظهور این انقلاب وارد عصر جدید به نام خدامحوری و ایمان محوری شده‌ایم. 

کد خبر 95610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز