همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه تاکید کرد: رویکرد ما در استان سیستان و بلوچستان برقراری امنیت در پرتو خدمت به مردم و اقدامات فرهنگی است نه اعمال قدرت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم معارفه فرماندهان جدید قرارگاه قدس جنوب شرق و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید نورعلی شوشتری، محمدزاده، پاسداران شهید، سران طوایف بلوچ و تعدادی از مردم بیگناه منطقه گفت: در مدت کوتاهی که از واگذاری ماموریت تامین امنیت جنوب شرق کشور به سپاه می‌گذرد با همت و تلاش سردار شهید شوشتری، فرماندهان و مسئولان سپاه، مدیران و مسئولان استان کارهای بزرگی آغاز شده که به حول و قوه الهی با همت و تلاش مسئولان باید این اقدامات به سرانجام برسد تا معنای عدالت در این منطقه کشیده شود و شاهد رشد و شکوفایی اینجا باشیم.

وی با تاکید براینکه تهدیدات علیه جمهوری اسلامی در هر مقطع زمانی و متناسب با هر منطقه‌ جغرافیایی متفاوت است، گفت: رویکرد سپاه در سیستان و بلوچستان برقراری امنیت در پرتو خدمت به مردم و اقدامات فرهنگی است نه اعمال قدرت. اگرچه برای مقابله با تحرکات ضد امنیتی گروهک‌های تروریستی تا حدی هم نیاز به اعمال قدرت خواهد بود.

جعفری امنیت را بسترساز رشد، پیشرفت و تکامل هر جامعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در تهدید نرم، ایمان و باورهای مردم مسلمان ایران را هدف گرفته و بودجه‌های هنگفتی را برای تحقق این هدف خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده کل سپاه ماموریت اصلی سپاه‌های استانی را دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی و امنیتی اعلام و تاکید کرد: جنگ نرم با تهدیدات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آغاز می‌شود و امروز سپاه پاسداران با توجه به رسالت و ماموریت خود آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی علیه جمهوری اسلامی را داراست.

جعفری با بیان اینکه این مراسم با دیگر برنامه‌های تودیع و معارفه متفاوت است یادآور شد: سردار شوشتری و سردار محمدزاده قبل از معارفه فرماندهان جدید، خود را تودیع کردند و به فیض عظمای شهادت که آرزوی دیرینه‌شان بود رسیدند.

وی در ادامه سردار قدرت‌الله منصوری را به عنوان فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور معرفی کرد و افزود: سردار منصوری دوست و همرزم شهید شوشتری در دوران دفاع مقدس بود و سوابق درخشانی در برقراری امنیت در استان کردستان به همراه سردار شهید محمود کاوه در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب دارد و در تامین امنیت پایدار در شمال شرق کشور در دوران فرماندهی سردار شوشتری در لشکر 5 نصر هم ایفای نقش کرده است و امیدواریم با تجربیات گرانبهای خود در حوزه‌های امنیتی و عملیاتی بتواند راه سردار شوشتری را ادامه دهد.

فرمانده کل سپاه در پایان ضمن معرفی سردار علیرضا عظیمی جاهد به عنوان فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان گفت: سردار جاهد که بیشتر عمر خدمتی خود را در همین منطقه گذرانده با ویژگی‌هایی چون شناخت و علاقمندی به این منطقه، اعتقاد و توانمندی برای کارهای فرهنگی و اعتقادی که به مردمی کردن امنیت در منطقه دارد، به همراه سردار منصوری و همه پاسداران و بسیجیان در تامین امنیت پایدار در این منطقه از کشور موفق باشد. 

کد خبر 94527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز