فرمانده کل سپاه در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت تحلیل خود را از ماه‌های پیش از انتخابات و حوادث پس از آن بیان کرد و گفت:

آیا در این فضا باید ساکت بنشینیم و نظاره‌گر باشیم؟

سردار سرلشکر محمدعلی- عزیز - جعفری فرمانده کل سپاه طی سخنانی در دوازدهمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت که در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد و مهر خبر آن را منتشر کرد، به افراد دستگیر شده در حوادث اخیر و اهداف آنها اشاره کرد و ادامه داد: بعضی از آقایانی که چند وقتی است دستگیر شده‌اند، اعترافاتی داشته‌اند که به صراحت اعلام می‌کنند در گذشته نیز همین هدف‌ها دنبال می‌شده، اما به شکل دیگر.

البته برخی فکر می‌کنند این حادثه اخیر یک اتفاق ساده بود و تنها یک رقابت سیاسی به شمار می‌رفت که درون نظام اتفاق افتاد. البته اینکه می‌گوییم درون نظام، از یک نظر درست است، چون همه مردم زیر چتر نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند. اما در جایی دیگر مفهوم از درون نظام آن است که ما محتوای نظام را قبول داشته باشیم در حالی که در این انتخابات موضوع به این سادگی نبود.

چاره‌ای جز این ندارند

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شاید برخی بگویند که این اعترافات منتشر شده همچون سخنان آقای ابطحی بر اثر فشار و زور بوده است، این افراد مدعی چاره‌ای ندارند جز اینکه دروغ بگویند.

آقای ابطحی در مدتی که در زندان بود با خروج از جوی که دیگر بر او حاکم نبوده و دور شدن از آن دوستان خود، با بحث آزاد، تحولی در او به‌وجود آمده و این سخنان را گفته است. البته ایشان روزی بیرون خواهد آمد و آن موقع نیز می‌توانید در مورد استدلال‌های وی اظهارنظر کنید.

نقل قول از بهمن 87

عزیز جعفری ماه‌های پیش از انتخابات را اینگونه توصیف کرد: آنان هدف اصلی خود برای پیروزی در انتخابات را تضعیف ولایت فقیه عنوان کردند. آقای موسوی‌خوئینی‌ها در بهمن 87 اینگونه اظهار می‌دارد: ما باید بیاییم و توان بگذاریم تا به هر قیمتی رهبری را از تخت پایین بکشیم. او باید بفهمد که این مملکت آن طور نیست که ایشان هر جور بخواهد به هر سمت بکشد. خاتمی و یارانش اکنون کلی تجربه دارند.

آقای ابطحی در اعترافات خود می‌گوید: خاتمی، فاتح و مهدی هاشمی می‌گفتند که برنده شدن در این انتخابات خیلی با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در این صورت جریان اصولگرا و رهبری دیگر نمی‌توانند سرشان را بلند کنند و این معنای یکسره کردن کار است؛

یعنی رسیدن به یک نظام با ولایت فقیه بسیار ضعیف شده یا بدون ولایت فقیه جا بیفتد. اعتراضات در انتخابات کاملا برنامه‌ریزی شده بود. عزیز جعفری ادامه می‌دهد: همچنین آقای خاتمی در بهمن 87 می‌گوید: اگر در این انتخابات احمدی‌نژاد سقوط کند، عملاً رهبری حذف می‌شود، اگر به هر قیمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرایی بازگردد، دیگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت. سقوط اصولگرایی به معنای پایان اقتدار رهبری تلقی می‌شود و با شکست اصولگرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد.

نقل قول از اعترافات

فرمانده سپاه ادامه داد: آقای نبوی اظهار می‌دارد: باید سعی کنیم احمدی‌نژاد را کاندیدای رهبری معرفی کنیم که اگر شکست خورد، رهبری شکست خورده باشد. ما یک بار این کار را در خرداد 76 انجام داده‌ایم که ضربه سنگینی بود و به سختی از جا بلند شدند، اکنون باید ضربه نهایی را به رهبری بزنیم.

برای محدود و پاسخگو کردن قدرت باید از بالاترین قدرت شروع کرد. آقای عطریانفر در اعترافات خود می‌گوید که آقای تاج‌زاده در انتخابات می‌گفت اگر بتوانیم ببریم، با تجربیاتی که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم به راحتی می‌توانیم رهبری را مهار کنیم. شاید تنها کسی که انقلاب مخملی در ذهنش کاملا تئوریزه شده بود و بدون آنکه اسمش را بیاورد همان ایده‌ها را مطرح می‌کرد، آ‌قای تاج‌زاده بود.

نقل قول جعفری از ابطحی

عزیز جعفری در ادامه نقل قول‌هایش همچنین گفت: آقای ابطحی در رابطه با هدف اصلاحات می‌گوید: هدف اصلاحات حذف عنوان ولایت فقیه و رهبری دینی و تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به حاکمیت عرفی و سکولار است.

آقای ابطحی استراتژی‌های اصلاحات را اینگونه بیان می‌کنند: 1- دین ستیزی؛ یعنی بی‌توجهی و غیرارزشی معرفی کردن دینداری و دینداران. 2- رواج بی‌بند و باری که مهم‌ترین شکل آن بی‌تفاوت کردن دختران و پسران نسبت به رابطه با یکدیگر بوده است. 3- حذف نمادهای دینی و انقلابی. ابطحی می‌گوید سعی می‌شد در جلسات کم‌کم عکس امام و رهبری حذف شود.

ابطحی خصوصیات اصلاح‌طلبان را نیز اینگونه ذکر می‌کند: غرب‌باوری؛ بی‌هویتی اصلاح‌طلبان در سیاست خارجی شاخص‌ترین وجه آنها بود. آنها از هیچ دریوزگی برای جا انداختن خود در مقابل غرب فروگذار نبودند و حاضر به اجرای ظالمانه‌‌ترین تقاضاهای غرب بودند.

جعفری تصریح کرد: ابطحی دومین شاخصه اصلاح‌طلبان را آلوده شدن به فسادهای مالی عنوان می‌کند و می‌گوید: ریشه همه مشکلات همین موضوع بود. او ادامه داد: این نوع انحرافات در مسیر انقلاب، امروزه بسیار جدی شده و تشخیص آن بسیار سخت است و همه توان و هدف دشمن خارجی روی همین مفاهیم متمرکز شده است.

باید ساکت بنشینیم؟

فرمانده کل سپاه با طرح این سؤال که آیا در این فضا باید ساکت بنشینیم و نظاره‌گر باشیم؟ گفت: برخی نیز متأسفانه با آنها همگام شدند که ان‌شاءالله هدایت شوند. جالب آنکه این اتفاقات بعضا به اسم مبارزه با انحراف انجام می‌شود و برخی می‌گویند در راه امام و انقلاب انحراف ایجاد شده و ما می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم.

اسم آوردن‌ها حتما باید انجام شود

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درخصوص اعلام برخی اسامی افراد سیاسی گفت: معتقدم  بعد از این فتنه بزرگ و این ضربه بزرگ اعتباری که به حیثیت نظام جمهوری اسلامی وارد شد، دیگر این اسم آوردن‌ها حتماً باید انجام شود. وی با انتقاد از کسانی که دفاع از احمدی‌‌نژاد را مساوی با دفاع از رهبری می‌دانند، تصریح کرد: رهبری کجا و ماها یعنی دیگر مسئولان نظام کجا؟

کد خبر 89440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز