همشهری آنلاین: ده‌ها عضو سازمان ملل با تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای خواستار شفافیت و رسیدگی مستقل به گزارش گلدستون در مورد جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای خواستار رسیدگی به گزارش ریچارد گلدستون در مورد جنایات صورت گرفته در جنگ 22 روزه غزه شد.

این پیش نویس که با حمایت کشورهای اسلامی و اعضای جنبش عدم تعهد به تصویب رسید از هر دو طرف درگیر در جنگ غزه خواسته است به نهادهای بین‌المللی اجازه تحقیقات مستقل و گسترده برای شفاف سازی در این زمینه را بدهند.

در حالی که طبق گزارش نماینده ویژه سازمان ملل، در حمله 22 روزه صهیونیست‌ها به غزه بیش از هزار غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند، رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن ضمن جانبدارانه خواندن این گزارش آن را نپذیرفته و خواستار رسیدگی مجدد به این موضوع شده‌اند.

با این حال مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب پیش نویس قطعنامه‌ای با اکثریت 118 رای خواستار رسیدگی جدی به موارد مطرح شده در گزارش گلدستون علیه رژیم صهیونیستی شده‌اند.

اگر چه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان‌ملل مانند قطعنامه‌های شورای امنیت الزام آور نیست، اما تصویب پیش نویس قطعنامه حمایت از گزارش گلدستون نشانگر شکست تلاش‌های تل آویو برای بی گناه جلوه دادن خود بوده و مورد استقبال طرفهای فلسطینی قرار گرفته است.

ریاض منصور نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان‌ملل با حمایت از این قطعنامه می‌گوید که مقاومت فلسطین نباید با جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی مقایسه شود.

کد خبر 94524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز