جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل گزارش ریچارد گلدستون در خصوص جنگ نوار غزه را به شورای امنیت ارجاع داد.

به گزارش ایسنا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، روز پنجشنبه گزارش ریچارد گلدستون رئیس کمیته‌ حقیقت یاب سازمان ملل در خصوص جنگ نوار غزه را به شورای امنیت ارجاع داد. [گزارش گلدستون؛ محور نشست ویژه شورای امنیت]

خبرگزاری سوریه به نقل از منابع آگاه در شورای امنیت گزارش داد: معمولا این گزارش را رئیس شورای امنیت در اختیار اعضای شورا قرار می‌دهد و مذاکرات دوجانبه و چند جانبه میان اعضا آغاز می‌شود.

در این گزارش از بان کی مون خواسته شده است که گزارش گلدستون را به شورای امنیت ارجاع دهد و از دو طرف اسرئیلی و فلسطینی نیز خواسته شده است تحقیقات مستقلی را درباره‌ی واقعیت جنگ غزه صورت دهند.

در این گزارش از بان کی مون خواسته شده است که سپس این گزارش را طی سه ماه به مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی پیشرفت‌های حاصل شده ارائه کند.

ریاض منصور نماینده‌ فلسطین در سازمان ملل نیز از عبدالسلام التریکی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و بان کی مون خواست تمامی اقدامات لازم را در جهت اجرای این گزارش انجام دهند.

روزنامه‌ اردنی الدستور نیز نوشت: المیزان - مرکز حقوق بشر فلسطین - در گزارشی از استفاده‌ نیروهای اسرائیلی از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی که یک جنایت جنگی است خبر داد.

در این گزارش هفت مورد جدید از استفاده‌ غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی از سوی رژیم صهیونیستی آورده شده که شش مورد در طول جنگ نوار غزه رخ داده است.

به موجب این گزارش، نیروهای اسرائیل به استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی ادامه می‌دهند و قوانین بین‌المللی انسانی و حقوق بشر و حتی قطعنامه‌های دادگاه عالی اسراییل را نقض می‌کنند.

در این گزارش ضمن اشاره به غیر قانونی بودن استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی، به هفت مورد از دستگیری غیرنظامیان به عنوان گروگان و مجبور ساختن آنها به حرکت در جلوی سربازان اسرائیلی چه در جهت ورود به منازل یا مناطق جنگی اشاره شده است. این مرکز از بان کی مون و شورای حقوق بشر خواسته است تحقیقاتی دیگر در زمینه‌ی استفاده‌ از غیر نظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در جنگ نوار غزه آغاز کنند.

کد خبر 95082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز