چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 55 نفر در درگیری میان نیرو‌های پلیس مصر و فعالان طرفدار فلسطین عضو کاروان کمک به غزه در مرز نوار غزه مجروح شدند.

به گزارش الجزیره، در زمان انتقال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه در حدود 520 فعال طرفدار فلسطین دروازه گذرگاه مرزی العریش را در اعتراض به تصمیم مصر مبنی بر ارسال پاره‌ای از کمک‌ها از طریق سرزمین‌های اشغالی به غزه شکستند.

این اعتراضات زمانی به اوج خود رسید که دولت مصر اعلام کرد 139 خودروی حامل کمک‌های انساندوستانه می توانند از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شوند و 59 خودروی دیگر حامل این کمک‌ها باید از طریق سرزمین‌های اشغالی به این منطقه ارسال شوند.

در جریان این درگیری‌ها 40 نفر از معترضان دچار جراحات جزیی شدند و به تعدادی از افراد نیرو‌های پلیس مصر که دو ورودی بندر سینایی را مسدود کرده بودند نیز آسیب وارد شد.

کاروان حامل کمک‌های انساندوستانه که تحت نظارت جرج گالووی نماینده پارلمان انگلیس و از حامیان فلسطینی‌ها به مصر ارسال شده است، به دلیل عدم توافق اولیه این نماینده و هیاتی از نمایندگان ترکیه با دولت قاهره در اردن متوقف مانده بود. این کاروان در نهایت روز دوشنبه 4 ژانویه وارد العریش شد.

کد خبر 98878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز