چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار قصه‌گوی ایرانی با سفر به افغانستان در اولین جشنواره قصه‌گویی شهر باستانی هرات شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه آموزشی توحید شهر هرات این جشنواره را با حضور صدها دانش‌آموز و والدین آنها و مسوولان وزارت معارف و نمایندگان پارلمانی و ولایتی، در سالن هتل استقلال این شهر در دو سطح دانش‌آموزان و آموزگاران برگزار کرد.

از ایران، چهار مربیِ قصه‌گوی کانون استان خراسان رضوی علاوه بر قصه‌گویی در جشنواره، در تعدادی از آموزش‌گاه‌ها و مدارس هرات نیز به قصه‌گویی پرداختند.

این قصه‌گویان در عین حال با تشکیل کارگاه‌هایی با حضور ده‌ها معلم علاقه‌مند، اصول و شیوه‌های قصه‌گویی را بطور زنده و عملی به آن‌ها آموزش دادند.

بر اساس این گزارش قصه‌گویی مربیان ایرانی کانون در اولین جشنواره قصه‌گویی هرات با استقبال شرکت کنندگان در این جشنواره روبرو شد.

پیشتر در دو سال گذشته تعدادی از قصه‌گویان افغانی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در ایران شرکت کرده بودند و این بار به دعوت موسسه آموزشی توحید شهر هرات قصه‌گویانی از کانون به افغانستان سفر کردند.

مدرسه توحید و دارالقرآن آن در شهر هرات افغانستان، مؤسسه‌ای خصوصی است که با دارا بودن 160 معلم و نیروی ستادی، بیش از 2500 دانش‌آموز را در سه مقطع تحصیلی تحت پوشش فعالیت‌های آموزشی قرار می‌دهد.

مرداد امسال گروهی از مربیان و معلمان این موسسه در سفر به ایران از شهرهای مشهد، نیشابور، تهران، شهر ری، قم و استان مازندران دیدن کردند.

همکاری‌های کانون و موسسه آموزشی توحید افغانستان از سال 1380 آغاز شد و کانون تاکنون در زمینه آموزش معلمان و مربیان و تجهیز کتابخانه‌های مرکز به کتاب و برپایی اردوهای معلمان و دانش‌آموزان در ایران با این موسسه همکاری کرده است.

همچنین یک دوره آموزشی در بهمن سال گذشته توسط کانون برای معلمان افغانی مدرسه برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان در دوره با شیوه‌های قصه‌گویی، نمایش خلاق، آفرینش‌های ادبی و برخی فعالیت‌های هنری آشنا شدند و بعد از آن نیز از ابتدای سال جاری شمسی و با استفاده از تجربه‌های کانون یک مرکز فرهنگی، هنری مشابه مراکز کانون در مدرسه توحید راه‌اندازی شد.

کد خبر 94465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز