جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

حسین سلیمانی: خدایا! که شیرینی دوستی و محبت تو را چشیده و این شیرینی دلش را زده تا دل به دیگری ببندد و به سوی کسی دیگر برود؟

یا که به تو نزدیک شده و گرم همراهی و گفت‌وگو با تو بوده و از همدمی و هم‌صحبتی با تو خسته شده تا سر در پی دلدار و مونسی دیگر بنهد؟

خدایا! تو خود می توانی راهی به روی آدمی باز کنی تا بتواند به تو نزدیک شود و با تو احساس صمیمیت پیدا کند. خدایا! به روی ما هم راهی برای رسیدن به خود بگشا و ما را هم در شمار افرادی قرار ده که برای محبت برگزیده و شایستگی دوستی خود را بدان‌ها‌ بخشیده‌ای.

خدایا! تو بعضی از آدمیان را شیفته خود می‌کنی و دل‌هایشان را در اشتیاق دیدار خود می‌سوزانی و با آنان چنان رفتار می‌کنی  که در همه حال، خواست و اراده تو را برمی‌گزینند و از آن راضی و خشنودند. خدایا! تو که به این دسته از بندگانت مژده رضایت و خشنودی خود را داده‌ای، دل ما را هم تشنه دیدار خود کن و قلبمان را نیز چنان نسبت به خواست و اراده خود مطمئن و راضی کن که هیچ خواست و اراده‌ای را بر آن ترجیح ندهیم.

خدایا! تو مشتاقان دیدار خود را از دوری و هجران خود در امان می‌داری و به آنان اجازه می‌دهی تا به تو، به چهره سراسر نورانیت و کرامت تو چشم بدوزند و با تماشای زیبایی تو، از خود بی‌خود شوند. خدایا! اجازه  دیدار خود را به ما نیز عطا کن و فرصت چشیدن لذت تماشای زیبایی خود را نصیب ما کن.

خدایا! تو آنان را که برای دوستی برگزیده‌ای در جایگاهی شایسته در مجاورت خود می‌نشانی و امکان شناختن خود را به آنان می بخشی و لیاقت پرستش خود را به آنان عطا می‌کنی. خدایا! تو دل دوستان خود را می‌بری و هر فکر و اندیشه‌ای جز اندیشه تماشای حسن خالق یکتا را از تن و جان آن‌ها دور می‌کنی. خدایا! ما را نیز توفیق دوستی خود ببخش.

خدایا! تو برای تکمیل عشق دوستانت به خود، دل‌هایشان را از هر علاقه‌ای و جانشان را از هر دلبستگی دیگری آزاد می‌سازی و آنان را دلتنگ خود می‌کنی، چنان که هر دم مشتاق تو و دیدن تو و صحبت با تو هستند. خدایا! تو دل‌های دوستان خود را با یاد خود زنده نگه می‌داری و توان شکر و سپاس بدانان می‌بخشی و وقتشان را به عبادت و اطاعت از خودت اختصاص می‌دهی؛ چنان که در هر حال و هر جا، به یاد تواند و برای تو زندگی می کنند و از همین رو، در همه حال تو را می‌پرستند. خدایا! در میان دوستانت، برای ما نیز جایی ‌باز کن.*

--------------------

* برگردانی آزاد از مناجات نهم از مناجات «خمس عشر» منسوب به امام سجادع

کد خبر 93943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز