گروه شهری: مشکلات اخیر پیش آمده درمترو و تاخیر قطارها ناشی از کمبود تجهیزات است که به‌نظرمی رسد به نقطه بحرانی رسیده باشد

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهرتهران که دیروز در نبود مهدی چمران رئیس شورای شهر و خسرودانشجو، سخنگوی این شورا درجمع خبرنگاران حاضرشد تا گزارش دویست وسی امین جلسه شورای شهرتهران را اطلاع رسانی کند، اظهارداشت: ضروری است به حال مشکلات مترو همچون بافت‌های فرسوده فکری اساسی صورت گیرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازدید روز جمعه اعضای شورای شهر تهران از عملیات نوسازی در بافت‌های فرسوده محله «اتابک» گفت: به‌رغم تلاش‌های گسترده شهرداری و شورای شهر، مشکل بافت‌های فرسوده همچنان باقی است و مردم از این بابت ناراضی‌اند.

وی با ملی خواندن وسعت آسیب‌های احتمالی از ناحیه بافت‌های فرسوده تهران گفت: رفع این معضل نیازمند خرد جمعی و مدیریت واحد است، به همین دلیل اقدامات پراکنده انجام شده از سوی مجلس، قوه قضاییه و دولت به نتیجه نرسیده و شهرداری نیزتوان بیشتری برای دخالت در بافت‌های فرسوده ندارد.

وی با اذعان به عدم‌مشارکت جدی ازسوی مردم گفت:‌ آمار و ارقام نشان می‌دهد اگر مردم کمک و هدایت شوند خودشان راحت‌تر می‌توانند مشکلات‌شان را حل کنند به همین دلیل جلسه مشترکی با مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران وشورایاری محله اتابک به‌منظور بررسی راهکارهای تقویت انگیزه ساخت وساز با مشارکت مردم دربافت‌های فرسوده برگزارشد.

بیادی گفت: بازدید روز جمعه اعضای شورای شهر با تندی و بی محبتی ازسوی مردم مواجه شد اما حق با مردم است.بیادی در پاسخ به سؤالی درباره انتشار اوراق مشارکت نوسازی در مشهد و قم که با موفقیت صورت گرفته است، توضیح داد: شهرداری تهران نیز برای انتشار اوراق مشارکت تلاش زیادی کرد، اما متأسفانه برخی تبعیض‌ها به چشم می‌خورد.

نایب رئیس شورای شهرتهران در پاسخ به سؤال دیگری در مورد تاخیرهای اخیر قطارهای مترو و توقف‌های مکرر قطارها در داخل تونل به جلسات مشترک شورای شهر، شهرداری تهران با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت اشاره کرد و گفت: این جلسات با هدف روشن شدن میزان بدهی‌های دولت به مترو، سهم دولت از یارانه بلیت شرکت واحد ومترو و... بود و وزیر کشور قول رفع این معضلات را داده است و امیدواریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به قول خودشان عمل کنند.

وی به تلاش مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین حمایتی ازمترو سخن گفت اما تاکید کرد: قطعا تصویب مصوبات به تنهایی مشکلات مترو را حل نمی‌کند، مترو پول می‌خواهد که درصورت تامین  شدن منابع مالی، مترو توان ساخت 2تا 3برابر خطوط فعلی موجود را دارد.

بیادی ادامه داد: تا به حال هر چه به مترو پول داده شده، از حقوق مردم بوده است درحالی که سهم دولت، شهرداری و مردم در قیمت بلیت مترو به یک اندازه و در ساخت و توسعه خطوط دولت و شهرداری نصف، نصف مشترکند.

وی از ظلم مضاعفی که در حق شهروندان تهرانی اعمال می‌شود سخن گفت و اظهار داشت: از تهران استفاده ملی می‌شود اما هزینه‌های آن را مردم تهران می‌پردازند. نایب رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: انصافا شهرداری تهران تمام تلاش خود را کرده تا مترو و حرکت قطارها نخوابد، اما باز هم جای خالی کمک دولت وجود دارد.

کد خبر 93692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز